اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان جیرفت:

کاندیداهای انتخابات به حفظ حقوق رقبا توجه کنند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: کاندیداهای انتخابات حفظ حقوق رقبا و انصاف در تبلیغات را همواره باید مد نظر قرار دهند.

کاندیداهای انتخابات به حفظ حقوق رقبا توجه کنند

مجید رستمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با توجه به احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار داشت:‌ کاندیداهای احراز صلاحیت نشده باید مصالح عمومی و ملی را بر منافع شخصی خود ترجیح دهند، همواره در مقابل قانون تمکین کرده و در صورت اعتراض حقوق خود را از طریق قانون پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه احترام به قانون نشانه رشدیافتگی سیاسی اجتماعی جامعه است، افزود:‌ قوانین مصوب کشور تجلی اراده مردم و مرجع تعیین حقوق افراد و همه نهادها بوده که به عنوان یک منشور اخلاقی و حقوقی رعایت آن بر همگان واجب است.

رستمی با تأکید بر اعتمادسازی برای صیانت از آرای مردم در بحث برگزاری انتخابات تصریح کرد: ناظران و مجریان انتخابات نه‌تنها در شعار بلکه باید در عمل تکلیف قانونی خود را در حفاظت از آرای مردم نشان دهند و با گزینش افراد باتقوا و قانونمند در شعبه‌های اخذ رأی این اعتماد را در مردم به وجود آورند.

وی خطاب به کاندیداهای این دوره از انتخابات ابراز داشت: با توجه به اینکه رقابت در کشور ایران برگرفته از دین مبین اسلام و سیر و سلوک ائمه اطهار، امام راحل و شهدا است، حفظ حقوق رقبا و انصاف در تبلیغات همواره باید مد نظر کاندیداها قرار گیرد.

رستمی بیان داشت: ایران اسلامی به برکت برقراری نظام جمهوری اسلامی هر چند سال یک بار شاهد برگزاری یک انتخابات مردمی بوده و افتخارآمیزتر اینکه این انتخابات از نظر رعایت اصول اخلاقی در مقایسه با بسیاری از کشورها درخشان‌ترین سابقه را از خود بر جای گذاشته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: بر همین اساس بداخلاقی انتخاباتی هر چند اندک به هیچ وجه زیبنده جامعه اسلامی و متمدن ایران نیست و همچنین با مقاصد عالی و حکومت اسلامی سازگاری ندارد.

رستمی زبان را آیینه شخصیت‌نمای هر انسان دانست و بیان داشت: مسلمان هرگز سخنان ناشایست بر زبان نمی‌راند و با گفتار تند فضای رعب و وحشت در جامعه ایجاد نمی‌کند تا جوی متشنج به وجود آورد.

وی اذعان داشت: امیدواریم همه کاندیداها اعم از احراز صلاحیت شده و نشده با رعایت تمام این موارد در راستای عمران و آبادانی کشور و خدمت به مردم گام بردارند تا بتوانیم، انتخاباتی آزاد و سالم به دور از هرگونه حاشیه برگزار کنیم.

انتهای پیام/80001/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول