اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد

برگزاری جلسات توجیهی آموزشی برای مسئولان ستادهای انتخاباتی

استاندار خراسان جنوبی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی در استان باید نهایت همکاری با ستاد انتخابات داشته باشند تا بتوان از تمام ظرفیت و توان استان برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه استفاده کرد.

برگزاری جلسات توجیهی آموزشی برای مسئولان ستادهای انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید اظهار کرد: قانون‌مداری و صیانت از آرای مردم به عنوان یک امانت الهی، حفظ بی‌طرفی و حفظ روحیه خدمت‌رسانی به مردم از مهمترین اصولی است که مسئولان باید در موضوع انتخابات به شدت آن را رعایت کنند.

رشید با بیان اینکه فتنه‌ها همیشه در طول تاریخ وجود داشته‌اند، گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سلامت و امنیت کامل برگزار می‌شود و مردم ولایتمدار استان خراسان جنوبی یکبار دیگر با بصیرت کامل حماسه‌ای سیاسی خلق می‌کنند که برای همیشه در حافظه تاریخ ثبت خواهد شد.

وی به وجود امنیت پایدار در ایران اسلامی به رغم تلاش تمامی کشورهای نظام سلطه برای به هم ریختن امنیت اشاره کرد و اذعان داشت: به یمن رهبری‌های داهیانه رهبری معظم انقلاب اسلامی و حضور توده‌های مختلف مردم، ایران همچون جزیره با ثباتی است که همه مردم دنیا آرزو می‌کنند که همچون ایران اسلامی اداره شوند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این مهم با تکیه بر ارزش‌های اسلامی و تبعیت هوشمندانه از ولایت فقیه و بصیرت و هوشیاری مردم ایجاد شده است.

رشید تصریح کرد: امروز ایران اسلامی از چنان اقتداری برخوردار است که سربازان گمنام امام زمان(عج) قبل از هرگونه اقدام مذبوحانه‌ای نقشه‌های آنان را نقش بر آب می‌کنند.

وی به مهمترین دلایل وجود امینت در ایران اشاره کرد و متذکر شد: اعتقاد راستین به اسلام ناب محمدی که توسط امام راحل(ره) احیا شد، وجود ولی فقیه به عنوان یک نعمت الهی و نیز بصیرت و تبعیت هوشمندانه مردم از ولایت فقیه در تمامی عرصه‌ها از مهمترین دلایل وجود امنیت است که ایران را از سایر کشورهای دنیا متمایز ساخته است.

استاندار خراسان جنوبی حفظ حیثیت اجتماعی کاندیداها را یکی دیگر از وظایف مهم برگزارکنندگان انتخابات دانست و تصریح کرد: فرمانداران باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا فضاهای تبلیغاتی و سایر ظرفیت‌های موجود در این زمینه به طور مساوی بین کاندیداها و یا نمایندگان آنها در هر دو بخش ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تقسیم شود تا هیچ حقی تضییع نشود. 

رشید همکاری و تعامل با هیئت‌های نظارت و بازرسی را از دیگر وظایف مهم در این رابطه دانست و افزود: مسئولان اجرایی برگزاری انتخابات در تمامی رده‌ها به هیچ وجه نباید تحت تاثیر القائات، جوسازی‌ها و ضرورت سازی‌ها قرار گرفته و مرعوب این مباحث شوند، بلکه باید با قدرت تمام با اتکای به خداوند و با تکیه بر قانون نسبت به برگزاری انتخابات اقدام کنند. 

وی به برگزاری جلسات توجیهی آموزشی برای مسئولان ستادهای انتخاباتی تاکید کرد و خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی در استان باید نهایت همکاری را با ستاد انتخابات استان داشته باشند تا بتوان از تمام ظرفیت و توان استان برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه استفاده کرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مسئولان مربوطه باید فضای سیاسی، سایبری و اطلاعاتی استان را لحظه به لحظه رصد کرده و جمع‌بندی‌ها و گزارشات را به مراجع مربوطه ارسال کنند تا بر اساس شرایط تصمیمات و اقدامات لازم به انجام برسد. 

رشید حفظ آرامش مردم و جامعه را یک اصل بسیار مهم در برگزاری انتخابات دانست و اظهار کرد: مسئولان ذیربط در عین داشتن آمادگی‌های لازم برای مقابله با هر موقعیتی نباید به هیچ وجه فضای انتخابات را امنیتی کنند تا اذهان عمومی مردم درگیر مباحث امنیتی نشود. 

وی به انتصاب افراد در شعب اخذ رأی اشاره کرد و افزود: این افراد باید از بین کسانی انتخاب شوند که مصالح نظام و منافع مردم برای آنها در اولویت باشد ضمن اینکه به هیچ فرد، جناح و یا گروهی وابسته نباشند و مورد اعتماد توده‌های مختلف مردم بوده و در راستای صیانت از آرای مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکنند. 

استاندار خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: در انتخابات آینده رتبه استان خراسان جنوبی از دوم کشوری به اول ارتقاء یابد.

انتهای پیام/69017/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول