اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت آزادسازی خرمشهر اجرا می‌شود

برگزاری 50 برنامه فرهنگی، اجتماعی در تویسرکان

فرمانده سپاه تویسرکان از اجرای 50 برنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در شهرستان تویسرکان به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.

برگزاری 50 برنامه فرهنگی، اجتماعی در تویسرکان

عسگر مجیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با تبریک ماه مبارک رجب و سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: فتح خرمشهر یکی از دستاوردهای بزرگ هشت سال دفاع و حماسه‌آفرینی ملت ایثارگر و ولایی ایران‌زمین در برابر جهان کفر و شرک است.

وی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر ضربه مهلک و استراتژیکی بر پیکره ارتش عراق زد، افزود: رشادت‌ها و از جان ‌گذشتگی مردم و رزمندگان در مقابل هجمه سنگین حمله نظامی رژیم بعث، استکبار را به زانو درآورد.

فرمانده سپاه تویسرکان ابراز داشت: پس پیروزی و آزادسازی خرمشهر استکبار و دست‌نشاند‌ه‌های آن ابتکارات و طرح‌های زیادی را اجرایی کردند، تا از سقوط صدام جلوگیری کنند،

وی ادامه داد: اما ملت سلحشور و  ایمانی ما با توکل بر خدا، توسل بر اهل بیت(ع) و لبیک به فرمان امام خمینی(ره) در مقابل استکبار جهانی ایستاد و پیروز میدان شد.

مجیدی با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، گفت: دشمنان نظام و انقلاب با تکیه بر محاسبات و غفلت از قدرت الهی فتح خرمشهر را غیر ممکن می‌دانستند، برهمین اساس از این پیروزی غرورآفرین حیرت‌زده شده بودند.

وی با بیان اینکه خرمشهر حماسه‌ای جاوید از ایثارگری‌های رزمندگان و مردمی است، تصریح کرد: روزشمار همه لحظات روند فتح خرمشهر سرشار از خاطرات کم‌نظیر است که به عنوان برگی زرین در تاریخ حماسه‌‌ها ثبت شده است.

فرمانده سپاه تویسرکان بازخوانی و نشر این لحظات باشکوه را برای جامعه امروز بزرگترین برنامه فرهنگی نرم خواند و گفت: استکبار و دست‌نشانده‌های آن در هشت سال دفاع مقدس با تحمیل جنگ سخت افزاری نتوانست خواسته‌ها و برنامه‌های ظالمانه خود را بر مردم ما تحمیل کند، به همین خاطر امروز برای رسیدن به اهداف خود با سلاح نرم‌افزاری وارد شده است.

وی بر لزوم تشریح وضعیت کشور ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس برای نسل‌های بعد از این زمان تأکید کرد و گفت: دوران جنگ به مثابه نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران مطرح است و این پایداری و مقاومت الگوی برای قیام آزادیخواهان شده است.

مجیدی افزود: با توجه به اینکه ملت ما همواره در عرصه‌ها و برهه‌های مختلف از سوی یاوه‌گویان جبار و ابرقدرت در جهان مورد تهدید و تحریم واقع می‌شده، بر همه ما واجب است که ‌نسل‌های انقلاب را نسبت به اهداف متعالی انقلاب اسلامی آگاه‌ کنیم.

وی با اشاره به برگزاری 50 برنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سالروز آزادسازی خرمشهر در شهرستان تویسرکان، ابراز داشت: بازخوانی زوایای پنهان و خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس با روایتگری رزمندگان و فرماندهان آن دوران به ویژه عملیات بیت‌المقدس در تویسرکان به مناسبت سوم خرداد اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه تویسرکان افزود: نشست‌های سیاسی، فرهنگی و بصیرتی، دیدار با خانواده‌های شهدا، شرکت بسیجیان در نماز جمعه بخشی از برنامه‌های این روز در سطح شهرستان تویسرکان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های صلواتی در دو نقطه شهر، اظهار داشت: علاوه بر سطح تویسرکان در پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان نیز به مناسبت این روز جشن پرشکوهی برگزار خواهد شد.

مجیدی با اشاره به اینکه دعای ندبه در پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران و برادران نیز قرائت می‌شود، ابراز داشت: بیسجیان در روز دوم خرداد ماه سال جاری گرامیداشت آزادسازی خرمشهر یکی از ارتفاعات تویسرکان کوهپیمایی خواهند داشت.

وی با اشاره به برگزاری جشن آزادسازی خرمشهر، ادای احترام شهدا، الگوهای صبر و استقامت با حضور همه مسئولان شهرستان را برنامه دیگری از احیای یاد و خاطره حماسه‌سازان عنوان کرد.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول