اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی:

آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد ضامن سلامت جامعه است

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به عنوان ضامن سلامت جامعه و خانواده در مقابل بلای خانمانسوز اعتیاد دانست.

آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد ضامن سلامت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد رضا یزدان‌پناه بعد از ظهر امروز در نشست با سازمان‌های مردم نهاد حوزه پیشگیری از اعتیاد با بیان اینکه اشاعه اعتیاد در سطح جامعه عامل مهمی در تسخیر سنگرهای معنوی توسط دشمنان است گفت: به همین منظور آگاهی آحاد جامعه از آثار مخرب مواد مخدر راهکاری محکم در پیشگیری از گرایش جوانان در دام این بلای شیطانی است.

وی تصریح کرد: ارتقای میزان آگاهی شهروندان در ‌ارتباط‌ با اعتیاد و اثرات و نحوه درمان آن از موثرترین عوامل در راستای مقابله با این بلای خانمان‌سوز است.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با اشاره به اینکه سیل خروشان و بنیان کن اعتیاد، بی‌رحمانه در مسیر حرکت خود همه اقشار جامعه را طعمه خود قرار داده است تاکید کرد: بی تردید این بلیه شوم علاوه بر متلاشی کردن کانون خانواده‌ها، سبب ناکامی در زندگی و تمایل فرد به رفتارهای انحرافی می‌شود.

به گفته وی طلاق، فروپاشی بنیان خانواده‌ها، افت عملکرد اجتماعی و کارایی فرد، ایجاد بیماری‌های روانی، رواج انواع بزه‌کاری‌ها، مقید نبودن به رعایت قوانین، کشیده شدن به سمت انحرافات اخلاقی و بروز انواع بیماری‌های جسمی از پیامدهای اعتیاد به مواد مخدر است.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی بسیج عمومی برای مقابله با این معضل اجتماعی را امری ضروری خواند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای مقابله با اعتیاد کلاس‌های آگاه سازی، فیلم‌های آموزشی و توزیع بروشور در چهار چوب اقدامات فرهنگی انجام می‌شود.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: بی‌تردید مواد مخدر امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین تهدیدات در جامعه بشری شناخته می‌شود که کسب اطلاعات در خصوص پیامدهای مخرب آن می‌تواند در کاهش گرایش بسیاری از افراد به آن تأثیرگذار باشد.

وی همچنین با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در حوزه پیشبرد طرح‌های پیشگیری از اعتیاد در استان اشاره و خواستار مشارکت هر چه بیشتر این سازمان‌ها در این حوزه شد.

انتهای پیام/63002/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول