اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار همدان خبر داد

تولید 2.5 میلیون تن آسفالت در همدان

معاون امور عمرانی استاندار همدان از تولید 2.5 میلیون تن آسفالت در استان خبر داد و گفت: حداکثر تراکنش این آسفالت در سطح شهرستان‌های استان است.

تولید 2.5 میلیون تن آسفالت در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو سامری امروز در کارگروه تخصصی امور زیربنایی استان همدان اظهار داشت: طبق آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت در حدود 5 میلیون تن شن و ماسه در استان تولید می‌شود که بیشترین مصرف در شهرستان همدان است.

وی با تأکید بر بررسی میزان تولید مصالح در استان تصریح کرد: میزان ساخت و ساز و مصالح مورد نیاز در استان با توجه به افق مورد نظر و تولید مصالح باید مورد بررسی قرار گیرد.

*افزایش واحدهای تولیدی در همدان

معاون عمران استاندار همدان از موافقت استان برای افزایش واحدهای تولیدی خبر داد و اظهار داشت: افزایش واحدهای تولیدی علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های موجود واحدها ایجاد اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز باید از این ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده را داشته باشند.

*احداث کانون پرورش فکری غرب کشور در همدان

سامری با اشاره به احداث کانون پرورش فکری کودکان غرب کشور در همدان گفت: این طرح از مصوبات سفر دوم هیئت دولت به استان بوده که اعتباری نیز از مرکز برای این طرح دریافت شده است.

وی احداث این مجموعه را سرمایه‌گذاری مناسبی برای استان و غرب کشور دانست و اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان با نظر مناسب آب این مجموعه را تأمین کند.

معاون عمرانی استاندار همدان در ادامه نصب دکل‌های مخابراتی در استان را یادآور شد و افزود: با توجه به توسعه سیستم‌های مخابراتی در انواع مختلف باید استعلام‌های لازم از یک مجموعه خاص گرفته شود زیرا این سیستم‌ها در مدت کوتاه دارای حریم شده و برای مردم مشکلاتی را ایجاد خواهند کرد.

وی تأکید کرد: شرکت مخابرات استان برای این‌گونه موارد باید طرح جامعی را تعریف کند.

*حفظ باغات شهر از اولویت‌هاست

سامری حفظ باغات شهر همدان را از اولویت‌های مهم بیان کرد و تصریح کرد: آن دسته از افرادی که باغ آنها داخل محدوده شهر قرار دارد در صورتی که شامل ماده 14 قانون زمین شهری می‌شوند می‌توانند با مراجعه به شهرداری و سایر سازمان‌های مربوطه نسبت به حفظ باغ و شماره‌گذاری درختان خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: باغات خارج از محدوده شهر نیز توسط سازمان جهاد کشاورزی و طبق دستورالعمل‌ها حفظ خواهند شد.

*احداث هتل در بلوار کولاب

سامری با بیان اینکه علاقه‌مند به احداث هتل‌ها و مجتمع‌های گردشگری و رفاهی در سطح شهر هستیم افزود: محور گردشگری گنجنامه دارای اهمیت بالایی است که احداث اقامتگاه‌های رفاهی و گردشگری می‌تواند وضعیت مناسب گردشگری را برای همدان به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به موافقت طرح احداث هتلی در بلوار کولاب همدان اظهار داشت: سرمایه‌گذاری این طرح 12 میلیارد تومان است که تمام موارد از جمله پارکینگ به طور کامل در آن تعریف شده است.

گفتنی است در این کارگروه با احداث مجتمع رفاهی در آزاد راه همدان ـ ساوه، احداث کارگاه منبت و معرق در جاده روستای انصارالامام، احداث سردخانه در شهرستان بهار توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی، توسعه کارگاه مبلمان و منبت در روستای گنجینه و احداث هتل در بلوار کولاب و چندین طرح دیگر موافقت شد.

انتهای پیام/89017/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول