اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل دفتر استاندارد فرودگاه‌های کشور مطرح کرد

جایگاه مناسب سطح ایمنی فرودگاه‌های کشور‌‌/اجرای مانور اضطرای در 54 فرودگاه‌

معاون مدیرکل دفتر استاندارد فرودگاه‌های کشور گفت: سطح ایمنی فرودگاه‌ها و ناوگان هوایی کشور در جایگاه مناسبی قرار دارد.

جایگاه مناسب سطح ایمنی فرودگاه‌های کشور‌‌/اجرای مانور اضطرای در 54 فرودگاه‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا صدارت ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت:‌ ایکائو هر چهار سال یک‌ بار وضعیت فرودگاه‌ها و موضوعات پیرامون آن را در کشورها مورد بررسی قرار می‌دهد که در دو سال گذشته هواپیمایی کشور توانست امتیازات خوبی را در این زمینه کسب نماید.

54 فرودگاه کشور ملزم به اجرای مانور طرح اضطراری

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، تجهیزات ایمنی در فرودگاه‌های کشور از شرایط و اوضاع مناسبی برخوردار شده است.

معاون مدیرکل دفتر استاندارد فرودگاه‌های کشور با اشاره به برگزاری مانورهای طرح اضطراری در سطح کشور اضافه کرد: به طور برنامه‌ای هر دو سال یک بار فرودگاه‌های کشور باید این مانور را با عنوان طرح اضطراری برگزار کنند.

صدارت ادامه داد: 54 فرودگاه  متعلق به شرکت فرودگاه‌های کشور ملزم به برگزاری این مانور هستند.

وی یادآور شد: هدف اصلی برگزاری این مانورها ایجاد آمادگی در نیروهای امداد و نجات و هماهنگی و تعامل بین بخش‌های مختلف داخل فرودگاه و ارگان‌های مختلف امداد و نجات در خارج از فرودگاه است.

صدارت با اشاره به اهمیت برگزاری چنین مانورهایی در سطح کشور تصریح کرد: اخیراً در مشهد چنین مانوری برگزار شد که هفته بعد از آن حادثه‌ای اتفاق افتاد که با توجه به این تمرین و ممارست، عملیات امداد و نجات به شکل مطلوبی انجام پذیرفت.

کسب نمره مطلوب در مانور طرح اضطراری فرودگاه گرگان

وی ادامه داد:‌ نتیجه ارزیابی مانور اضطراری در گرگان نیز نشان داد که تعامل مناسبی بین ارکان مختلف امداد و نجات و مدیریت بحران در سطح استان وجود دارد.

معاون مدیرکل دفتر استاندارد فرودگاه‌های کشور با اشاره به ارزیابی بخش‌های مختلف فرودگاه گرگان در مانور طرح اضطراری گفت: با توجه به بررسی به عمل آمده و در قیاس با دیگر مانورهای انجام گرفته در سطح کشور، ‌گرگان توانست امتیازات بسیار خوبی را کسب کند.

صدارت متذکر شد: در این تمرین ستادی هماهنگی بسیار مناسبی بین ارکان مدیریت حادثه و عوامل اجرایی مانور برقرار بود.

تعامل مناسب بین ارکان اجرایی مانور فرودگاه گرگان

وی با اشاره به کنترل محیط به عنوان یکی از مهمترین نقاط قوت این مانور افزود: در حوزه امنیتی، کانالیزه کردن محیط حادثه و تردد خودروها اقدام بسیار خوبی در این عملیات فرضی انجام گرفته است.

صدارت خاطرنشان کرد: این فرودگاه از جمله فرودگاه‌هایی بود که در زمان اجرای مانور، می‌توان احساس کرد که عوامل دخیل در آن، سناریوی مانور را بارها مرور کرده‌اند و وظایف محوله را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به تعامل مناسب بین نیروهای امدادی استان از جمله هلال‌احمر، مرکز امداد و فوریت‌های پزشکی و آتش‌نشانی گرگان در این مانور ادامه داد:‌ این عملکرد و ایفای جدی وظایف محوله در هنگام حادثه به گونه‌ای بود که احساس می‌شد که گویی این حادثه واقعاً اتفاق افتاده است.

این مقام فرودگاهی کشور حضور بانوان را به عنوان نیروهای امداد و نجات و نیروهای امنیتی از دیگر نقاط قوت این مانور برشمرد.

صدارت اضافه کرد: در کل با توجه به همه جهات مثبت کار، مانور خوبی برگزار شد و تیم ارزیاب نیز از روند اجرای این مانور خوشحال و راضی است.

در هنگام برگزاری مانور طرح اضطراری مدیران کل فرودگاه گرگان، مدیریت بحران استان گلستان، مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان و رئیس آتش‌نشانی گرگان نیز حضور داشتند.

مانور طرح اضطراری گرگان با حضور مجموعه نیروهای امداد و نجات و امنیت فرودگاه گرگان و همکاری مدیریت بحران استان، جمعیت هلال‌احمر، مرکز امداد و فوریت‌های پزشکی استان و آتش‌نشانی گرگان به مدت سه ساعت در فرودگاه گرگان برگزار شد.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد، این استان به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، هرساله شاهد حوادث و بلایای طبیعی متعدد در این منطقه شمالی کشور است.

انتهای پیام/83002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول