اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

فرودگاه تبریز همچنان از مه می‌هراسد/ وعده مه‌روبی تا مهرماه امسال

فرودگاه تبریز همچنان به دلیل عدم نصب دستگاه آر.وی.آر در فرودگاه از مه می‌هراسد و وعده راه‌اندازی این بار به مهرماه سال‌جاری موکول شده است.

فرودگاه تبریز همچنان از مه می‌هراسد/ وعده مه‌روبی تا مهرماه امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نزدیک به سه سال قبل کاهش دید در فرودگاه تبریز هواپیمایی حامل وزیر راه وقت و راه و شهرسازی کنونی را سه بار و در هربار برنامه‌ریزی برای حضور در تبریز مجبور به بازگشت به تهران کرد.

بعد از این رفت و برگشت‌ها بود که موضوع تجهیز فرودگاه تبریز به دستگاه آر.وی.آر که با نصب در فرودگاه‌ها توان و میدان دید خلبان از 900 متر به کمتر از 400 متر کاهش می‌‌دهد، مطرح شد.

در آن مقطع اعتباری حدود 9 میلیارد ریالی می‌توانست مرتفع‌کننده موضوع کاهش دید در فرودگاه بین‌المللی تبریز باشد اما این دستگاه آنقدر در کش و قوس و گردنه‌های اعتبارات گیر کرد که اکنون 25 میلیارد ریال برای این منظور اعتبار نیاز است، بعد از گذشت دو سال از این موضوع بود که براساس رایزنی‌های صورت گرفته توسط نهادهای مرتبط با این موضوع مقرر شد 50 درصد اعتبار مورد نیاز از طریق اعتبارات کشوری و 50 درصد از طریق اعتبارات استانی تامین شود.

اعتبار کشوری این دستگاه چند ماهه گذشته با خریداری آن از سوی هواشناسی عملی شد ولی 50 درصد بخش استانی آن هنوز مورد لطف واقع نشده بود که مدیرکل هواشناسی استان در گفت‌وگو با فارس در تبریز خبرهای خوشی را در این رابطه داد.

داریوش حسنعلی‌زاده گفت: تا مهرماه دستگاه آر.وی.آر در فرودگاه تبریز نصب و راه‌اندازی می‌شود و امسال دیگر شاهد لغو و یا برگشت پرواز از فرودگاه تبریز به دلیل کاهش دید نخواهیم بود.

وی افزود: با اختصاص بخشی از اعتبار مورد نیاز از سوی استانداری آذربایجان‌شرقی در حال برنامه‌ریزی برای اجرایی و عملیاتی شدن نصب این دستگاه در فرودگاه تبریز هستیم.

حسنعلی‌زاده اضافه کرد: 5 میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز از سوی استانداری تحقق یافته و در حال انتخاب پیمانکار برای نصب و راه‌اندازی دستگاه آر.وی.آر هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان تاکید کرد: این میزان بخشی از اعتبار 12 میلیارد ریالی مورد نیاز است.

باید به این نکته نیز تاکید کرد در زمانی که این احساس نیاز برای فرودگاه تبریز که عنوان فرودگاه بین‌المللی را یدک می‌کشد، صورت گرفت تنها سه فرودگاه در کل کشور به دستگاه آر.وی.آر مجهز بودند، بعد از پرداختن به موضوع ضرورت وجود این دستگاه در فرودگاه بود که هواشناسی کشور برنامه‌ریزی برای نصب آن در 17 فرودگاه را در دستور کار قرار داد و اکنون توفیقات کشوری در این رابطه بر استان فائق آمده به طوریکه در بیش از 12 فرودگاه از جمله ارومیه، کرمانشاه، بندرعباس، بیرجند و ... دستگاه  آر.وی.آر نصب و راه‌اندازی شده است.

نگاهی به لیست فرودگاه‌های مجهز شده به دستگاه ضرورت نصب آن را در تبریز با توجه به موقعیت آب و هوایی دو چندان می‌کند و ما را بر آن می‌دارد که عنوان اولی را از شهر خود برداشته و گام‌هایی را برای آخر نشدن برداریم.

باتوجه به جایگاه فرودگاه بین‌المللی تبریز در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و ... به دلیل همجواری آذربایجان‌شرقی با بسیاری از کشورهای تاثیرگذار در این عرصه و وجود خطوط هوایی بین تبریز و این کشورها، شاید در روابط بین‌الملل وجهه خوش‌آیندی نداشته باشد که پروازی به خاطر کمی دید خلبان موفق به فرود نشود.

مهم‌تر از آن مگر نه اینکه آسایش و آرامش هموطنان دلیل تلاش شبانه‌روزی همه مسئولان ما باید باشد، انتظار می‌رود مسئولان فرودگاه تبریز و هواشناسی به عنوان متولیان اصلی و مدیران ارشد استان همت خود را برای رسیدن به جمع دو فرودگاه دارنده این دستگاه دوچندان کنند و امیدواریم بالاخره فرودگاه بین‌المللی تبریز حداقل به عنوان هفدهمین فرودگاه هم که شده رنگ دستگاه  آر.وی.آر را به خود ببیند. 

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول