اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت کمک بخش دولتی

پروازهای فرودگاه جیرفت را به مقصد تهران و مشهد چارتر می‌کنیم

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان کرمان گفت: اعلام آمادگی کردیم که در صورت کمک بخش دولتی برای چارتر پروازهای هواپیما در شهرستان جیرفت اقدام و ابتدا از چارتر پروازهای تهران و مشهد مقدس آغاز کنیم.

پروازهای فرودگاه جیرفت را به مقصد تهران و مشهد چارتر می‌کنیم

سیداحمد فاطمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: پیرو جلساتی که در کارگروه گردشگری و انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان کرمان داشتیم متوجه شدیم که بحث گردشگری در استان ضعیف است.

وی با اشاره به اینکه تأمین درآمد قابل توجه برخی کشورها از صنعت گردشگری است، افزود: باید بخشی از درآمدهای صنعت توریسم را به سمت استان کرمان سوق دهیم و انجام این مهم موجب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان می‌شود.

فاطمی با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد مدیران آژانس‌های مسافرتی استان در شهرستان‌های حضور یابند و با ظرفیت‌های گردشگری هر منطقه از نزدیک آشنا شوند، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان جیرفت خاستگاه تمدن ارت و قدمت هفت هزار ساله دارد و به عنوان مهد تمدن دنیا محسوب می‌شود، سفرهای شهرستانی خود را از جیرفت آغاز کردیم که دستاوردهای بسیار خوبی هم داشت.

وی با اشاره به اینکه در سفر به جیرفت 45 شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی استان کرمان در قالب یک تور یک‌روزه از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان بازدید کردند، خاطر نشان کرد: در جیرفت با فرماندار و تعدادی از مسئولان آن جلساتی داشتیم که نتایج خوبی به همراه داشت.

فاطمی بیان داشت: با توجه به اینکه باند فرودگاه جیرفت تعریض شده و این آمادگی وجود دارد که هواپیماهای مختلفی بتوانند، فرود بیایند این شهرستان از امتیازهای ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان کرمان ابراز داشت: شهرستان جیرفت ظرفیت‌های گردشگری زیادی از جمله تپه‌های باستانی کنارصندل، شهر قدیم جیرفت، موزه آثار تاریخی، دره دلفارد، امامزاده سلطان سید‌احمد ساردوئیه، مناطق گردشگری جبالبارز و ... را دارد.

وی افزود: اعلام آمادگی کردیم که در صورت کمک بخش دولتی برای چارتر پروازهای هواپیما در شهرستان جیرفت اقدام کنیم و با توجه به اینکه مردم این منطقه توانایی‌ خوبی برای استفاده از هواپیما دارند ابتدا از چارتر پروازهای تهران و مشهد مقدس آغاز کنیم که البته باید مسئولان کمک کنند.

فاطمی عنوان کرد: با توجه به اینکه جیرفت خاستگاه تمدن شرق است برای معرفی این منطقه نیاز به حضور توریست‌های داخلی و خارجی در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه در شهرستان جیرفت 11 اقلیم آب و هوایی وجود دارد، گفت: با 15 دقیقه جابجایی از مرکز شهر به مناطق سردسیر جبالبارز و ساردوئیه می‌رسیم که دارای آب و هوایی متفاوت از مرکز شهرستان هستند که می‌توانیم از هر اقلیم شاخصه‌ آن را استخراج و معرفی کنیم.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان کرمان تصریح کرد: جیرفت چیزی کم ندارد و باید دنیا معرفی شود و این تنوع اقلیم در دنیا بی‌نظیر است و از آن به عنوان شاخصه گردشگری یاد می‌کنند که البته رسانه‌ها باید شاخصه‌های مختلف جیرفت را به دنیا معرفی کنند و عقب ماندگی‌هایی هم که وجود دارد را جبران کرد.

انتهای پیام/2655/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول