اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد

بهره‌برداری از 18 طرح در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز و سهند مراغه

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: سال گذشته 18 طرح با اعتباری بالغ بر 51 میلیارد و 529 میلیون ریال اعتبار در فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند مراغه به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 18 طرح در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز و سهند مراغه

علی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه سال گذشته 18 طرح با اعتباری بالغ بر 51 میلیارد و 529 میلیون ریال اعتبار در فرودگاه‌های تبریز و سهند مراغه به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد:  نصب سیستم روشنایی باند دوم فرودگاه بین‌المللی تبریز با 30 میلیارد ریال اعتبار، تجهیز برج مراقبت به سامانه شوتینگ نجات با 179 میلیون ریال اعتبار، مجهز شدن به سامانه آنلاین اعلان پرواز با 4 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار، نصب و راه‌اندازی سیستم VOIP با صرفه هزینه‌ای معادل یک میلیارد و 300 میلیون ریال، مجهز کردن فرودگاه به دستگا ده چرخ اوره‌پاش با 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار از جمله طرح‌ها و پروژه‌هایی است که طی سال گذشته در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز مهر اتمام یافت را دریافت کرده‌اند.

وی در مورد فرودگاه سهند مراغه نیز گفت: در این مجموعه نیز شبکه LAN با 200 میلیون ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.

رستمی در عین حال از آغاز بهسازی باند اصلی فرودگاه بین‌المللی طی سال گذشته خبر داد و گفت: این طرح به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های فرودگاه بین‌المللی تبریز و ساخت نخستین باند تمام بتنی کشور در اواخر نیمه اول سال گذشته کلید خورد که تاکنون با 55 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

این مقام ارشد استان در حمل و نقل هوایی اعتباری معادل 75 میلیارد ریال برای این منظور از شرکت فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: برای کل این پروژه که شامل بهسازی باند و سیستم روشنایی بالغ بر 300 میلیارد ریال برآورد هزینه شده است.

رستمی تصریح کرد: سال گذشته با 10 هزار و 521 پرواز، یک میلیون و 254 هزار و 411 نفر مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل هوایی و پروازهای فرودگاه بین‌المللی تبریز جابه‌جا شده‌اند که از این تعداد 8 هزار و 455 پرواز با  یک میلیون و 21 هزار و 233 نفر مسافر در خطوط داخلی و 2 هزار و 66 پرواز با 233 هزار و 178 مسافر نیز در خطوط بین المللی به ثبت رسیده‌اند.

خطوط پروازهای بین‌المللی فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز شامل 10 مسیر، به مقصد کشورهای ترکیه( استانبول ـ ارزروم- وان)، آذربایجان، امارات، گرجستان، عراق و عربستان( مدینه و جده) است و این مجموعه به طور متوسط روزانه 34 پرواز، هفتگی بیش از 230 و سالانه بالغ بر 12 هزار پرواز را تجربه می کند که از این تعداد به ترتیب روزانه 6، هفتگی 42 و ماهانه نزدیک به 190 پرواز به مقصد فرودگاه‌های بین‌المللی دنیا انجام می‌شود. 

انتهای پیام/60002/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول