اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد تاکید کرد

ضرورت فعالیت هیئت‌های مذهبی برای نشاط اجتماعی در مسیر ولایت

امام جمعه مشهد با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید انسان‌ساز باشند، گفت: امروز در هیئات مذهبی علاوه بر مسائل دینی و مذهبی باید نشاط فرهنگی در مسیر ولایت ایجاد شود.

ضرورت فعالیت هیئت‌های مذهبی برای نشاط اجتماعی در مسیر ولایت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی عصر امروز در جمع اعضای هیئت فرهنگی و مذهبی جوادالائمه(ع) در محل دفتر امام جمعه مشهد مقدس ضمن تبریک و تهنیت میلاد با سعادت نهمین اختر تابناک امامت ولایت اظهار کرد: میلاد حضرت جوادالائمه(ع) نقطه عطفی در جریان تاریخ امامت و ولایت بود.

وی افزود: جریان امامت بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) در بستر مواجهه و رویارویی قرار گرفت و جریان تقابل در برابر امامت و ولایت شکل گرفت.

علم‌الهدی با بیان اینکه ضعف در بصیرت مسلمانان آن زمان سبب انحراف رهبری در امت اسلامی شد، خاطرنشان کرد: این ضعف در مسلمانان آن زمان سبب فاصله گرفتن مسیر رهبری از جریان امامت و ولایت شد.

وی تصریح کرد: در این مسیر همزمان با توسعه معارف اهل بیت و جریان امامت، تقابل و رویارویی با جریان امامت توسعه یافت و همچنین این مسئله سبب شد در عرصه حاکمیت رقابت و تقابل با جریان ولایت شکل گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در زمان حیات امام رضا(ع) دامنه تهاجمات به ولایت درونی و بیرونی بود، گفت: در زمان امامت موسی بن جعفر(ع) و در حبس ایشان، جریان امامت از طریق نوائب حضرت صورت می گرفت که این امر سبب فرصت‌طلبی آنان شد.

علم الهدی یادآور شد: در غیبت امام هفتم(ع)، نوائب ایشان از جایگاه اجتماعی و اموال بسیاری بهره‌مند شدند و همین سبب شد تا آنان از ترس از دست دادن جایگاه اجتماعی و مادیات، شهادت موسی بن جعفر(ع) را انکار کنند.

امام جمعه مشهدمقدس اذعان کرد: این مسئله در زمان امام رضا(ع) نیز به طریق دیگری تجلی یافت؛ ولادت امام جواد(ع) خواب این سودجویان از جریان امامت را پریشان کرد و سبب شد انکار کنند که حضرت فرزندی دارد که بنا به خواست و مصلحت خداوندی این مسئله تثبیت شد.

وی تصریح کرد: جوادالائمه(ع) در قیاس با دیگر معصومان تقاوت‌هایی داشت و همین تفاوت‌ها سبب ایجاد جریان‌های فوق‌العاده در شخصیت ایشان شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هیئات مذهبی باید متناسب با شرایط اجتماعی فعالیت کند، گفت: امروز در هیئت‌های مذهبی علاوه بر مسائل دینی و مذهبی باید نشاط فرهنگی در مسیر ولایت ایجاد شود.

علم الهدی گفت: هیئت‌های مذهبی باید انسان‌ساز بوده و در مسیر و خط ولایت انسان‌سازی کند.

انتهای پیام/70023/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول