اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس:

کاندیداها با رد صلاحیت به آخر دنیا نمی‌رسند /در تمکین به قانون شهروند سیاه و سفید نداریم

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی از کسانی که صلاحیت آن‌ها توسط شورای نگهبان برای انتخابات احراز و یا تأیید نشده خواست که از قانون تمکین کنند.

کاندیداها با رد صلاحیت به آخر دنیا نمی‌رسند /در تمکین به قانون شهروند سیاه و سفید نداریم

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: همه در یک نظام دارای قانون موظف به تمکین از آن هستند چرا که شهروند سیاه و سفید نداریم.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که کاندیداها با پیش‌بینی پذیرش قانون نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: امروزه در کمتر نقطه‌ای از دنیا، کشورها قانونی برای خود ندارند تا چه رسد به یک کشور اسلامی مردمسالار که مترقی‌ترین قانون اساسی را دارد.

بزرگواری با بیان این‌که همه رؤسای جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از فیلتر شورای نگهبان خارج شده‌اند و نظارت بر صلاحیت آن‌ها توسط این نهاد بوده است، گفت: نمی‌شود که یک روز به دلیل توفیق خود از این شورا انتقاد نکنیم و فردا روز اگر دنیا به کام ما نبود به گونه‌ای دیگر رفتار کنیم.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: تمکین به نظر و رأی شورای نگهبان جزئی از قانون و پایبندی به آن است، همانطور که در قانون آمده کسی حق ندارد به زور مال دیگری را تصاحب کند و صدها و هزارها و میلیون‌ها مورد دیگر از دست.

بزرگواری یکی از دلایل خارج شدن عده‌ای از نیروهای خودی از دایره نظام در سال 88 را همین مورد دانست و گفت: شک ندارم که سران فتنه اکنون به جز پشیمانی از عملکرد ناصواب خود به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

وی به عملکرد یکی از سران فتنه اشاره کرد و افزود: آن آقا اگر می‌ماند و به رأی مردم تمکین می‌کرد و آشوب در مملکت ایجاد نمی‌کرد و خون‌ها از قبال منفعت‌طلبی او به زمین ریخته نمی‌شد و در یک کلام قانون را می‌پذیرفت، شاید امروز مهم‌ترین گزینه رسیدن به منصب ریاست جمهوری بود.

بزرگواری با بیان این‌که مردم هر لحظه آماده خلق حماسه‌ای از جنس 9 دی در برابر هر فتنه و آشوبی هستند، خاطرنشان کرد: مبادا در صورت رد صلاحیت افراد اشتباهی از آن‌ها سر بزند که سرنوشت سران فتنه و حتی بدتر از آن‌ها را پیدا کنند.

وی یادآور شد: در این نظام که نام آن برگرفته از اسلام است شهروند درجه یک و دو نداریم و کسی نمی‌تواند به دلیل سوابق و مناصبی که در گذشته داشته خود را فراتر از قانون بداند هر چند که رد یا عدم احراز صلاحیت به معنای آخر دنیا رسیدن نیست.

انتهای پیام/2571/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول