اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وعده‌هایی که رنگ واقعیت نگرفت!

برگزاری همایش ملی در سطح شهرستان

همایش ملی سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری در مشگین‌شهر هر چند با عنوان همایش ملی برگزار شد اما در حقیقت سطح آن از شهرستان نیز پائین‌تر بود.

برگزاری همایش ملی در سطح شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این همایش که مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی از سال گذشته و با طمطراق خاص تبلیغ و نسبت به حضور مسئولان ارشد و حتی رئیس جمهور در آن تبلیغ و اطلاع‌رسانی می‌کردند در سطح نازل و با حضور مدیران میانی استان اردبیل و تنها چند نفر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

برگزاری این همایش که به نظر می‌رسد جز مقاله خواندن آن هم برای دانشجویان دانشگاه پیام‌نور هیچ سود و ثمره‌ای نداشت و در آن نمی‌توانستیم سراغی از سرمایه‌گذاران را بگیریم در نهایت بی‌نظمی آیین اختتامیه به قدری ضعیف برگزار شد که حتی مسئولان محل نمایشگاه دستاوردهای حوزه گردشگری مشگین‌شهر را مکانی ترتیب داده بودند که نقطه سیل‌خیز مشگین‌شهر بوده و با بارش‌های عصر‌‌گاهی بهاری فضای نمایشگاه و محل برگزاری این مراسم چنان به هم ریخت که گویی هیچ هماهنگی با کارشناسان هواشناسی در پیش‌بینی هوا و وضعیت جوی به عمل نیامده بود و در نقطه سیل‌خیز مشگین‌شهر همایشی برگزار شد که احتمال می‌رفت با بارش بیش از حد باران سیل جاری شده و تمام امکانات برپا شده در این نقطه را با خود ببرد.

این همایش که به مدت دو روز در مشگین‌شهر برگزار شد حتی با استقبال مسئولان استان اردبیل نیز روبرو نشد به طوری که در این همایش که وعده داده می‌شد رئیس جمهور یا معاون وی و حتی در رده رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون وی حضور پیدا کند حتی خود استاندار اردبیل نیز حاضر به حضور و سخنرانی در این همایش نشد و این برنامه که با عنوان ملی تبلیغ می‌شد در سطح شهرستانی و حتی پایین‌تر از منطقه‌ای برگزار شد.

بخش اعظمی از این همایش به ارائه مقالات و پانل‌های تخصصی در این زمینه اختصاص یافت که اغلب شرکت‌کنندگان که دانشجویان بودند در خستگی کامل تنها شنونده این مقالات پرحجم و فاقد خروجی لازم بودند که هیچ ماحصلی نیز به همراه نداشت.

سید کمال‌الدین میرجعفریان معاون عمرانی استاندار اردبیل که در این همایش شرکت کرده بود در جلسه صبح امروز ستاد حوادث غیر‌مترقبه در بیانی کنایه‌آمیز اظهار داشت: بهتر بود مسئولان این برنامه از هواشناسی وضعیت جوی را رصد می‌کردند تا شرکت‌کنندگان زیر باران گرفتار تگرگ و رگبار بهاری نمی‌شدند و با نامساعد شدن وضعیت جوی در محل نمایشگاه خسارتی به غرفه‌های شکل گرفته، وارد نمی‌شد.

کمال‌الدین پیرموذن رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل نیز که در این همایش شرکت کرده بود دستاورد آن را در صورت دقت نظر در برگزاری کیفی این همایش‌ها مثبت ارزیابی کرد و گفت: هر چند مشگین‌شهر از جاذبه‌های متعدد برخوردار است اما ضعف سرمایه‌‌گذاری گردشگری در این حوزه مشهود به نظر می‌رسد.

نکته جالب توجه در این همایش پاسخگو نبودن مسئولان به اصحاب رسانه و خبرنگاران در رویکردها و عدم استقبال سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از این همایش بود که حتی نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در این زمینه که در ادعاهای خود همیشه سعی می‌کرد برگزاری این همایش را به نام خود تمام کند حاضر به پاسخگویی نبود که خروجی چنین همایش‌های ملی اما در واقع محلی و شهرستانی چه بوده و نتیجه آن چه می‌تواند باشد.

برگزاری این همایش‌ها در گذشته‌ها نیز هیچ دستاورد خاصی را برای استان اردبیل به همراه نداشته و هدف تنها نشستن و برخاستن و صرف هزینه‌های میلیاردی است که گاه مسئولان حتی در ارائه گزارش نتایج چنین همایش‌هایی طفره رفته و حاضر به پاسخگویی نیستند.

غرفه‌داران این همایش نیز که در محل حاضر بودند با ابراز نارضایتی از نحوه برگزاری و مکان تعیین شده گلایه‌های خود را از مسئولان اعلام کردند که به هیچ‌وجه فضای این همایش و نمایشگاه در شأن و شوکت محتوا و غنای مطرح شده نبوده و تنها چند گروه سرمایه‌گذار منطقه‌ای و شرکت‌های تولیدی کشاورزی که هیچ تناسبی با موضوع جشنواره و همایش نداشتند حضور پیدا کرده بودند.

خبرگزاری فارس در استان اردبیل همچنان منتظر است تا مسئولان شهرستانی و استانی نتیجه شفاف از این همایش به اصطلاح ملی بدهند که واقعاً و در رجوع به وجدانشان آیا این همایش نتایج و ثمره‌ای داشته است و یا تنها به نشست و برخاست‌ها و گفت‌وگوهای عادی محدود و منحصر شده است.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول