اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته حمل و نقل و عمران شورای پژوهشی استان بوشهر خبر داد

تهیه 14 محور تحقیقاتی در کمیته حمل و نقل شورای پژوهشی بوشهر

دبیر کمیته حمل و نقل و عمران شورای پژوهشی استان بوشهر گفت: 14 محور تحقیقاتی در نظر گرفته‌ایم که با حضور 5 نفر از اساتید و محققان برجسته استان نهایت تلاش خود را برای اخذ نتیجه مطلوب به کار می‌گیریم.

تهیه 14 محور تحقیقاتی در کمیته حمل و نقل شورای پژوهشی بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد فیوض ظهر امروز در نشست کمیسیون راهبردی شورای پژوهشی استان بوشهر با تبریک ماه رجب و سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: پژوهش زیربنای توسعه است و نقش این بخش بر کسی پوشیده نیست.

دبیر کمیته حمل و نقل و عمران شورای پژوهشی استان بوشهر تصریح کرد: 14 محور تحقیقاتی در نظر گرفته‌ایم که با حضور 5 نفر از اساتید و محققان برجسته استان نهایت تلاش خود را برای اخذ نتیجه مطلوب به کار می‌گیریم.

 فیوض بیان داشت: پهنه‌بندی خطر زلزله به عنوان یک محور تحقیقاتی مهم در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد و امیدوار هستیم با تلاش دسته جمعی به نتیجه خوبی برسیم.

وی ابراز داشت: شناسایی گسل‌های فعال استان، شناسایی مناطق پرخطر و گلوگاه‌های ترافیکی و بحث مصرف بهینه انرژی در ساختمان‌ها نیز از دیگر محورهای مهم این کمیته است.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: توجه به پژوهش و تحقیق نقش مهمی در رشد و پیشرفت دارد و همه باید در این مسیر اهتمام ورزیم.

هاشمی‌فرد افزود: برگزاری نشست‌های ساختاری و تخصصی در شورای پژوهشی استان با جدیت دنبال می‌شود و امیدوار هستیم در این مسیر به اهداف مورد نظر برسیم.

وی بیان کرد: این مدیریت با شناسایی نیروهای متخصص و زبده پژوهشی تلاش دارد با فکر بلند و چاره اندیشی در راستای ساماندهی امور پژوهشی اقدامات موثری انجام دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این نشست از کمیته‌ها می‌خواهیم که اولویت‌های خود را ارائه دهند و در پایان نیز با تطبیق اولویت‌های مشابه به نتیجه مطلوب و بهینه برسیم.

دبیر کمیته علمی تخصصی سلامت بوشهر نیز گفت: اولویت پژوهشی در این حوزه در 5 محور است و جزئیات آن نیز در 9 محور تدوین شده است.

خاکزاد افزود: کاهش بیماری‌های غدد و متابولیسم، کاهش بیماری‌های ناشی از سرطان‌ها، تصادفات و حوادث غیر عمد و مطالعات آلودگی‌های خلیج فارس و اثرات زیست محیطی آن از جمله محورهای مهم این کمیته است.

در این نشست دبیران کمیته‌های مختلف کمیسیون راهبردی شورای پژوهشی استان بوشهر نیز به بیان محورهای مورد نظر پرداختند.

انتهای پیام/66006/و30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول