اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهار:

حل مشکلات جوانان همت مسئولان را می‌طلبد / فقط حرف نزنیم

فرماندار بهار گفت: مسئولان باید برای حل گوشه‌ای از مشکلات جوانان وارد عمل شوند چرا که دیگر تنها حرف زدن جوابگو نیست و امروز کمک به نسل جوان همت و عمل را می‌طلبد.

حل مشکلات جوانان همت مسئولان را می‌طلبد / فقط حرف نزنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، نصرت‌الله گلکارزاده پیش از ظهر امروز در نخستین ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بهار اظهار داشت: معضلاتی همچون اعتیاد، بیکاری، ازدواج با مهیا شدن زمینه‌های اشتغال برای نسل جوان، از اجتماع برچیده خواهد شد.

وی گفت: گرایش جوانان به فضاهای مجازی ناسالم، مدگرایی غربی، تفریحات ناسالم برای گذران اوقات فراغت همه ناشی از بیکاری این قشر است پس اهتمام و همکاری مسئولان برای فراهم کردن شرایط اشتغال به خصوص غنی‌سازی اوقات فراغت مطلوب و سالم، خیلی از مسائل را در اجتماع امروز حل خواهد کرد.

 فرماندار بهار با شاره به اینکه امروز جوانان کشور ما از مظلوم‌ترین جوانان جهان به شمار می‌روند، اظهار داشت: با اینکه جوانان کشور ما در یک نظام اسلامی با رهبری عادل و دانا زندگی می‌کنند و این سبب دور ماندن آنها از انحرافات موجود شده ولی اعمال فشارهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ایجاد انحراف فکری و فرهنگی توسط دشمنان کوهی بلند در مقابل آنان ایجاد کرده که عبور از آن کاری بس دشوار و سخت است تا جایی که این نسل را با مشکلات بسیاری برای گذران زندگی سالم مواجه کرده است. وی افزود: مسئولین باید برای حل گوشه‌ای از مشکلات جوانان وارد عمل شوند چرا که تنها حرف زدن جوابگو نبوده و کمک به نسل جوان همت و عمل را می‌طلبد.

*مسئولان مسائل فرهنگی جوانان  را مد نظر قرار دهند

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان نیز در این جلسه عنوان داشت: مسئولان نباید از مسائل فرهنگی جوانان غافل بمانند، بنا بر فرمایش رهبر انقلاب بدترین وابستگی به بیگانه وابستگی فرهنگی است.

اسدالله ربانی‌مهر ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری ریشه همه بدبختی‌ها و خوشبختی‌ها در فرهنگ یک کشور نهفته است و امروز غرب‌زدگی در جوامع ما به سهولت قابل مشاهده است که این نشان‌دهنده کم‌کاری مسئولان متولی فرهنگ در کشور ما است.

وی افزود: اگر امروز در بین نسل جوان کشور بداخلاقی سیاسی، گرایش به مدهای غربی، سبک زندگی غربی و مسائلی از این قبیل مشاهده می‌شود علت آن را باید در کم‌توجهی همه ما به فرهنگ کشورمان و در اصل به فرهنگسازی مسائل اسلامی ـ ایرانی جستجو کرد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان با اشاره به هدف تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و تسهیل امر ازدواج جوانان از اهداف اصلی تشکیل این ستاد است تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود هر شهرستان در راستای حل مسائل و مشکلات این قشر آینده‌ساز اقدام شود.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی به خصوص دستگاه‌های متولی امور فرهنگی در شهرستان‌ها باید با استفاده از تمام توان و امکانات دستگاه و همکاری و هماهنگی با سایر سازمان‌ها زمینه‌های لازم را برای گذران اوقات فراغت، ازدواج آسان و اشتغال فراهم کنند تا به طریق درصد بالایی از مشکلات فرهنگی جامعه خود را رفع کنند.

معاون امور جوانان اداره ورزش و جوانان همدان با اشاره به اینکه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این خصوص مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، عنوان داشت: دستگاه‌ها برای منسجم عمل کردن برنامه‌های اجرایی خود را برای ساماندهی امور جوانان به اداره کل هم ارسال کنند.

*اختصاص ردیف بودجه مخصوص برای ارائه تسهیلات ازدواج

وی همچنین از اختصاص ردیف بودجه مخصوص برای ارائه تسهیلات ازدواج در برنامه بودجه سال جاری خبر داد و گفت: برای نخستین بار در کشور برای تسهیلات ازدواج زوجین جوان در آستانه تشکیل خانواده، وامی به عنوان ودیعه مسکن ارائه خواهد شد.

در ادامه رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهار گفت: ساماندهی امور جوانان از طریق سیاست‌گذاری و ظرفیت دستگاه‌ها یکی از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان است.

علی حقیقی اظهار داشت: فرماندار ریاست ستاد در شهرستان‌ها را برعهده دارد و هر دستگاه موظف است فعالیت‌های مربوط به حوزه جوانان را به این ستاد گزارش دهد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف مهم ستاد ساماندهی رصد مشکلات مختلف جوانان شهرستان و ایجاد حساسیت در مسئولان نسبت به مسائلی از جمله ازدواج، مسکن، اشتغال و هویت است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بهار گفت: برگزاری نمایشگاه‌های اوقات فراغت به صورت سراسری در راستای اطلاع‌رسانی به جوانان یکی از اولویت‌های این اداره در مسیر غنی ‌کردن اوقات فراغت در تابستان است.

وی اضافه کرد: برای ساماندهی بهتر و برگزاری مطلوب‌تر برنامه‌های اوقات فراغت جوانان کارگروه‌های تربیت بدنی و گردشگری، فرهنگی و هنری، رسانه‌ و مهارت‌آموزی تشکیل می‌شود.

حقیقی با اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از شاخص‌های ورزشی و هنری در بحث تربیتی افزود: با به‌ کار بستن فرمایش‌های معظم‌له می‌توانیم در مسیرهای مختلف توفیق‌های مناسبی به دست آوریم.

انتهای پیام/2499/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول