اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سقز در مجلس شورای اسلامی:

عدم احراز صلاحیت نامزدها به معنای ناکارآمدی آنها نیست

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در آستانه اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص نامزدهای انتخابات گفت: نامزدها نباید عدم احراز صلاحیت خود را به معنای ناکارآمدی بدانند.

عدم احراز صلاحیت نامزدها به معنای ناکارآمدی آنها نیست

محسن بیگلری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه در هر انتخاباتی شرط لازم و واجب اعتقاد به اصل و فلسفه انتخاب است، اظهار کرد: اگر نامزدها به انتخابات معتقد هستند پس باید به ملزومات آن نیز که همان قانون انتخابات است احترام بگذارند.

وی افزود: پذیرفتن رأی شورای نگهبان برای همگان واجب و ضروری است، چرا که تجربه نشان داده این مرجع قانونی همواره به شکلی حساب شده و متقن صلاحیت افراد را بررسی و احصا می‌کند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظر شورای نگهبان در خصوص نامزدها گفت: این شورا برای قبول نشدگان عنوان رد صلاحیت را به کار نمی‌برد بلکه از عبارت عدم احراز صلاحیت استفاده می‌کند که نشان می‌دهد این عدم احراز به معنای ناکارآمدی نامزدها نیست.

بیگلری در توضیح بیشتر این موضوع خاطرنشان کرد: ممکن است نامزدی که صلاحیتش تأیید نشده است در دولت آینده به پستی چون وزارت دست یابد که ثابت می‌کند نظر شورای نگهبان به معنای رد صلاحیت نامزدها در معنای منفی خود نیست.

وی با تأکید مجدد بر لزوم پذیرفتن نظر شورای نگهبان در خصوص صلاحیت‌ها تصریح کرد: معتقدم نامزدهای شکست خورده باید به اشخاص پیروز تبریک بگویند و آنها را در مسیر سعادت کشور یاری کنند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی در خصوص اشخاص و جریاناتی که ممکن است قصد ایجاد اغتشاش در کشور را داشته باشند، گفت: اینگونه کارها هیچ ارزش و نتیجه‌ای ندارد.

بیگلری با اشاره به اینکه مردم تنها باید به حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی بیندیشند، اظهار کرد: ملت نباید با صحبت‌ها و القائات جریاناتی خاص فریب بخورند.

وی تصریح کرد: وظیفه مردم این است که در بین نامزدهایی که صلاحیت آنها احراز شده است با کنکاش دقیق، نسبت به انتخاب و گزینش فرد اصلح اقدام کنند و مناسب‌ترین شخص را به این منظور برگزینند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با حضور پرشور مردم در انتخابات روز 24 خرداد‌ماه یک‌ بار دیگر عظمت ملت و نظام جمهوری اسلامی در دنیا ثابت شده و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و مستکبران جهان زده شود.

انتهای پیام/79012/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول