اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام پناهیان در بیرجند:

ولایت‌گریزان آبرویی ندارند / شورای نگهبان سدی در برابر نفوذ جریانات وابسته

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه ولایت‌گریزان آبرویی ندارند گفت: در ساختار سیاسی عاملی وجود دارد که جلوی نفوذ دشمن را می‌گیرد و آن چیزی نیست جز ولایت ، و شورای نگهبان نیز بازوی ولایت در فرایند نظارت و کنترل است.

ولایت‌گریزان آبرویی ندارند / شورای نگهبان سدی در برابر نفوذ جریانات وابسته

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان دوشنبه‌ شب در نشستی که با دانشگاهیان در محل دانشگاه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: امیرمؤمنان علی (ع) فرموده‌اند، ترس برادر مرگ است و کار ابلیس ترساندن است.

وی افزود: آدمی اگر با ترس خو کرده و انس گیرد حتی وقتی بیکار می‌شود به فکر فرو رفته و تفکرش را وادار به فکر کردن درباره نگرانی‌هایی می‌کند که آنها را یکی یکی پیدا کرده و در فکر مرده خود مرور می‌کند.

مسئول اتاق فکر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ترس نباید بر ما حاکم شود، گفت: برای اینکه ترس از ضررها کم شود تشویق برای خوبی‌ها هم باید کم شود، پس اگر دانشجویی خیلی خوب کار کرده است این به خاطر شخصیت اوست و همه چیز را نباید با پول خرید.

وی گفت: برای ایجاد امنیت روانی هم خودمان و بخشی دیگران مسئول هستند و کسی که از درون احساس امنیت کند صلابت دارد.

مسئول اتاق فکر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: صلابت همان حماسه است و چون اقتدار داریم پس صلابت هم داریم و دشمن از اقتدارمان ترسیده و کنار می‌رود.

پناهیان با بیان اینکه داشتن علم به امنیت و مشارکت به اقتدار کمک می‌کند، تصریح کرد: فرهنگ، مذهب و دین امنیت ایجاد می‌کند و اگر ساختار سیاسی به گونه‌ای باشد که ایجاد امنیت نکند بیشترین کشته‌ها را در میان دانشمندان خواهیم داشت.

وی با اشاره به امنیت فرهنگی خاطر نشان کرد: افغانستان و پاکستان چون فرهنگ دارند لباس سنتی خود را می‌پوشانند و دارای رشد فرهنگی هستند اما چرا امنیت ندارند.

چه عواملی امنیت ملی می‌آورد؟

استاد حوزه و دانشگاه اذعان داشت: آیا قوه قضائیه، قوه قهریه، فرهنگ، اخلاق، دین، دانشمندان و یا مشارکت مردم امنیت ملی را رقم می‌زنند، همه این عوامل مهم هستند اما باید عواملی را پیدا کرد که جلوی نفوذ جریان‌های جهانی را بگیرد.

پناهیان ادامه داد: در ساختار سیاسی عاملی وجود دارد که جلوی نفوذ دشمن را می‌گیرد و آن چیزی نیست جز ولایت، و شورای نگهبان نیز بازوی ولایت در فرایند نظارت و کنترل است.

وی متذکر شد: ولایت عامل اصلی امنیت‌بخشی به جامعه است و هیچ عامل دیگری با آن قابل قیاس نیست و اگر ولایت حفظ شود تبدیل به اقتدار ملی می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: علت اینکه در کشورهای اروپایی مردم امنیت ندارند، به خیابان‌ها ریخته و شورش می‌کنند و نداشتن امنیت در کشورهای اروپایی نداشتن ولایت است.

پناهیان خاطر نشان کرد: ولایت مهمترین عامل در اقتدار و امنیت‌بخشی بوده که در ساختار سیاسی جامعه تعبیه شده است و کشوری که می‌خواهد مقدمه‌ساز ظهور ولی‌عصر(عج) باشد باید ولایت‌مداری خود را نشان دهد.

وی اذعان داشت: روزی خواهد آمد که مردم عام خواهند فهمید ولایت حکم دین است و بعضی سیاستمداران کشور ایران که در پروند‌ه‌های خود ولایت‌گریزی داشته‌اند خودشان خواهند گفت من هیچ آبرویی ندارم.

مسئول اتاق فکر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: وقتی ولایت مقتدرانه اجرا شود، نظمی حاکم می‌شود که زورگویان با زورگویی و فریبندگان با هنر فریب خود نخواهند توانست این اقتدار را برقرار کنند.

انتهای پیام/69017/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول