اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

همه به نظر شورای نگهبان احترام بگذارند/ پرهیز از تخریب کاندیداها

امام جمعه قم گفت: همه مردم و کاندیداها باید به نظر شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها احترام بگذارند و تمکین کنند.

همه به نظر شورای نگهبان احترام بگذارند/ پرهیز از تخریب کاندیداها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله رضا استادی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: شرکت در نماز جمعه دارای فواید بسیاری از جمله تمرین تقواست به این ترتیب که خطیب در هر دو خطبه بر رعایت تقوا و پرهیز از گناهان تاکید و نمازگزاران را به نیکی دعوت می‌کند و حضور در جمع سبب می‌شود به تدریج نفرت از گناه در نمازگزاران به وجود بیاید.

وی افزود: گسترش و توسعه گناهان در جامعه به تدریج زمینه فسادهای بزرگ‌تر را فراهم می‌کند بنابراین هر فرد وظیفه دارد ابزارها و زمینه‌های گناه را از زندگی خود خارج کند.

امام جمعه قم در خطبه دوم مسئله انتخابات را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: انتخابات یک آزمون بزرگ برای همه اقشار است و همگان باید توجه داشته باشند که وظیفه‌شان حضور حداکثری در انتخابات است زیرا این امر یک وظیفه ملی و دینی است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرموده‌اند که حضور بیشتر مردم موجب بیمه شدن نظام و انقلاب و ناامیدی دشمنان خواهد شد؛ شرکت و توصیه به حضور در انتخابات به معنای حمایت از اسلام و نظام دینی است.

آیت‌الله استادی با بیان اینکه در برخی موارد نیازمند اصلاح هستیم تا به سمت اسلام حرکت کنیم افزود: همگان نسبت به شرکت و توصیه به حضور در انتخابات وظیفه دارند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر انتخاب فرد اصلح در انتخابات عنوان داشت: اصلح بودن به معنای متدین بودن، داشتن دغدغه دینی و فرهنگی و کارنامه درخشان مدیریتی است؛ همه مردم باید در این فکر باشند که شخصی را به ریاست جمهوری برگزینند که به مصلحت انقلاب و کشور باشد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند دعا کنید و از خداوند بخواهید دل‌ها را به سمتی هدایت کند که به مصلحت کشور باشد؛ همگان باید حب و بغض‌ها را کنار بگذارند و از خداوند بخواهند کسی به ریاست جمهوری برسد که بتواند کشور را به خوبی مدیریت کرده، مشکلات معیشتی مردم را حل کند و معضلات فرهنگی را سامان ببخشد.

آیت‌الله استادی با بیان اینکه هر فرد ممکن است به شخص خاصی علاقه یا اعتقاد داشته باشد ابراز کرد: کشور دارای قانون است و همگان باید به آن ملتزم باشند؛ مسیری که در حال حاضر برای احراز صلاحیت‌ها تعیین شده شورای نگهبان است و این شورا هر فردی را تایید کند به معنای مسلمان بودن، شیعه بودن، ملتزم بودن به قانون اساسی و ولایت فقیه از سوی اوست و مردم باید در این میان شخص اصلح را برگزینند؛ اگر شورای نگهبان به عنوان صالح افراد را تایید کند آن اشخاص نباید مورد تخریب دیگران قرار گیرند.

امام جمعه قم بیان داشت: گاهی دیده می‌شود در نقدهای انتخاباتی دروغ و تهمت و غیبت وجود دارد؛ نمی‌توان در مسیر کارهای خوب به گناه پرداخت زیرا انتخابات جمهوری اسلامی باید دارای تفاوت‌هایی با دیگر کشورها باشد و اخلاق اسلامی در آن رعایت شود.

وی با بیان اینکه برخی عقیده دارند غیبت در چنین مسائلی جایز است افزود: اگر نقد دیگران در چنین شرایطی اشکال نداشته باشد دروغ و غیبت که مجوزی نخواهند داشت.

آیت‌الله استادی با اشاره به روایتی گفت: بدبخت‌ترین افراد کسانی هستند که دین خود را به دنیای دیگران بفروشند؛ اگر در این مسیر گناهی صورت گیرد ولو اینکه در شرکت حداکثری موفق باشیم با سیاست جمهوری اسلامی همخوانی نخواهد داشت.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه با بیان اینکه گروه‌ها و رسانه‌هایی که قصد حمایت از شخص خاصی را دارند باید دقت بیشتری داشته باشند اظهار کرد: به مصلحت اسلام و نظام نیست که همه کاندیداها را تخریب کنیم؛ رسانه‌ها باید بی‌طرف باشند و نامزدها هم باید تنها مزایا و برتری‌های خود را بگویند.

وی ادامه داد: کسانی که می‌گویند احساس تکلیف کردیم و در انتخابات حاضر شده‌ایم پس از این هم باید همین رویه را در پیش بگیرند و در صورت پیروزی یا شکست شروع به تخریب دیگران نکنند؛ استفاده از بیت‌المال هم برای تبلیغات انتخاباتی جایز نیست؛ نباید اینگونه باشد که برخی برای رأی جمع کردن از زنان بدحجاب هم استفاده کنند.

آیت‌الله استادی با تاکید بر تمکین به رأی شورای نگهبان عنوان داشت: افرادی که صلاحیت آنها برای ریاست جمهوری احراز نمی‌شود باید از سر و صدا و جنجال‌سازی بپرهیزند و در سمت دیگری مشغول به خدمت شوند؛ همگان باید به قانون ملتزم باشند.

انتهای پیام/78004/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول