اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه نمایندگی سپاه حاجی‌آباد:

پیام خانواده غربی از هم گسیختگی ا‌ست

مسئول حوزه نمایندگی سپاه حاجی‌آباد با بیان اینکه خانواده در قرآن، نهادی مقدس و با ارزش شمرده شده و تلاش برای امورات خانواده یک نوع جهاد در راه خداوند است، گفت: پیام خانواده غربی از هم گسیختگی‌ است.

پیام خانواده غربی از هم گسیختگی ا‌ست

حجت‌الاسلام جواد قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاجی‌آباد بیان داشت: در دین مقدس اسلام و مکتب انسان سازش در مقایسه با ادیان دیگر بیشترین عنایت، توجه، احترام، پاکی و تعالی خانواده را به این نهاد مقدس داده شده است و بزرگانش آن را کانون تربیت و رحمت عنوان کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این اسلام سعادت و شقاوت جوامع بشری وابسته به این نهاد دانسته و شقاوت جامعه بشری وابسته به تربیت صحیح آن خانواده است.

این مسئول افزود: در دین اسلام هدف از تشکیل خانواده را تامین کردن نیازهای معنوی، عاطفی، روحی، مادی، انسان برای رسیدن به آرامش و سکون می‌دانند که دستیابی به این اهداف، نیازمند توجه جدی به خانواده و پیاده کردن قوانین مربوط به آن است که با رعایت هر یک از این وظایف محیط خانواده، محیطی پر بار و سالم و رو به ترقی خواهد بود.

قنبری ادامه داد: در دین مبین اسلام خانواده یکی از مهمترین ارکان جامعه محسوب می‌شود و پایبندی به خانواده و جلوگیری از بی‌بند و باری و همچنین ارتقای جایگاه و تحکیم بنیان خانواده، از جمله مسائلی است که به آن سفارش فراوان شده است.

وی خاطر نشان کرد: بی شک با انجام فرامین دینی اسلام در مورد خانواده و در نظر گرفتن آنها می‌توان تا حد زیادی زمینه سلامت خانوادگی و سعادت و جاودانگی را برای خویش فراهم سازیم.

مسئول حوزه نمایندگی سپاه حاجی‌آباد تصریح کرد: اگر خانواده به انحراف، بدی‌ها و پراکندگی گرایش داشته باشد، جامعه به تزلزل و انحطاط خواهد گرایید و اگر زمینه این انحراف‌ها بیشتر شود، جامعه به گمراهی و تباهی کشیده خواهد شد.

قنبری با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله اظهار داشت: با ایمان‌ترین مردم، خوش اخلاق‌ترین آنها و مهرورز ترین‌شان با خانواده خود است.

وی گفت: پیامبر وقت خود را به سه قسمت تقسیم می‌کرد یک بخش برای خانواده خود، امورات شخصی و عبادت خداوند اختصاص می‌دادند.

این مسئول در ادامه تاکید کرد: تربیت و عواطف انسانی به عنوان مهمترین اصل نظام انسانی از خانواده سرمنشا می‌گیرد، اما متاسفانه سبک زندگی غربی و فرهنگ حاکم بر این جوامع طی ده‌ها سال وضعیت خانواده را رو به اضمحلال برده و بنیاد آن را سست کرده است.

قنبری افزود: بی تردید شیوه جدید زندگی غربی یکی از نشانه‌های از هم گسیختن این جامعه است و شاخص‌های گسست خانواده را می‌توان در از دست رفتن نقش‌های سنتی زن و مرد به عنوان مدیر و سرپرست خانواده، از بین رفتن احترام متقابل فرزندان به پدر و مادر و سرانجام نابودی مهمترین نهاد اجتماع یعنی خانواده مشاهده کرد.

وی در پایان بیان داشت: زندگی غربی را یک زندگی لجن آلود و فاسد، که در آن هیچ یک از بنیادهای اصیل بشری خانواده و شخصیت انسان سالم وجود ندارد و این چیزی است که مردم آمریکا و اروپا از آن رنج می‌برند.

انتهای پیام/88002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول