اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل عنوان کرد

کشاورزان اردبیلی اسیر در حصار طبیعت/ خسارت 200 میلیارد تومانی خشکسالی

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: 122 میلیارد تومان امسال از ناحیه سرمازدگی به کشاورزان استان خسارت وارد شده است و در بخش خشکسالی نیز پیش‌بینی می‌شود بیش از 200 میلیارد تومان خسارت وارد شده باشد.

کشاورزان اردبیلی اسیر در حصار طبیعت/ خسارت 200 میلیارد تومانی خشکسالی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان نیر،‌ علی اسلامی در جلسه ستاد بحران شهرستان نیر اظهار داشت: 122 میلیارد تومان امسال از ناحیه سرمازدگی به کشاورزان استان خسارت وارد شده است و در بخش خشکسالی نیز میزان خسارت در دست بررسی می‌باشد که پیش‌بینی می‌شود بیش از 200 میلیارد تومان خسارت وارد شده باشد.

وی به اهمیت بیمه کشاورزی اشاره کرد و گفت: خسارت‌های وارده قطعاً از طریق دولت امکان پرداختش وجود ندارد و باید از طریق صندوق بیمه کشاورزی این مبالغ تامین شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل خاطرنشان کرد: خسارت‌های سرمازدگی بیشتر در شهرستان‌های خلخال و مشگین‌شهر اتفاق افتاده است.

اسلامی به کمبود میزان بارندگی اشاره کرد و یادآور شد: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد با کمبود بارندگی مواجه هستیم که کشاورزان باید با روش‌های مکانیزه از این نعمت الهی استفاده کنند و در این خصوص دولت با دادن تسهیلات 85 درصد بلاعوض و 15 درصد آورده زارعین در جهت مکانیزه کردن آبیاری کشاورزان را یاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح وظایف سازمان مدیریت بحران، به واحدهای مقاوم‌سازی شده از سال 85 تا 90 در استان اشاره کرد و بیان داشت: در سال 85 حدود 33 درصد مسکن استان در برابر زلزله مقاوم‌سازی شده بود که در سال 90 این رقم به 45 درصد رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل افزود: با توجه به زلزله‌خیز بودن استان در حال حاضر 74 هزار واحد مسکونی روستایی استان اردبیل نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

اسلامی تصریح کرد: بعد از شهرستان سرعین شهرستان نیر رتبه دوم استانی را از لحاظ مقاوم‌سازی مسکن در اختیار دارد.

وی به بحث مقاوم‌سازی مدارس نیز اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون یک‌هزار و 530 کلاس در سطح استان اردبیل مقاوم‌سازی شده است و برای مقاوم‌سازی بقیه مدارس در برابر زلزله 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میرفخرالدین زاهد فرماندار شهرستان نیر هم از مقاوم‌سازی 35 درصد مدارس شهرستان نیر در برابر زلزله خبر داد و اظهار داشت: تاکنون برای 2 هزار و 400 واحد مسکونی در شهرستان پایان کار صادر شده و سهمیه امسال مقاوم‌سازی مسکن منطقه 200 واحد می‌باشد که در مرحله ابلاغ به بانک‌های عامل است.

انتهای پیام/62003/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول