اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر خبر داد

مقاوم‌سازی 842 واحد مسکونی در منطقه زلزله‌زده شنبه

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: برای بازسازی 1600 واحد فعالیت‌های کارشناسی مهمی انجام شد به‌گونه‌ای که کار بازسازی روند مطلوب خود را طی کرده و 842 واحد مقاوم‌سازی می‌شود.

مقاوم‌سازی 842 واحد مسکونی در منطقه زلزله‌زده شنبه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی ظهر امروز در نشست با معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با تقدیر از زحمات مهندس قدمی در پیگیری، همراهی و همکاری در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان زلزله استان بوشهر اظهار داشت: پس از وقوع زلزله با همکاری و همیاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و امدادرسانان فعالیت‌های مهمی در رسیدگی به آسیب دیدگان انجام گرفت.

وی با اشاره به روند بازسازی منطقه شنبه نیز گفت: برای بازسازی 1600 واحد فعالیت‌های کارشناسی مهمی انجام شد به‌گونه‌ای که کار بازسازی روند مطلوب خود را طی کرده و 842 واحد مقاوم‌سازی می‌شود.

رستمی با بیان اینکه 842 واحد مسکونی مقاوم‌سازی می‌شود، افزود: انتظار داریم در بازسازی با کیفیت و رعایت استاندارد تسریع و مقاوم‌ترین مسکن برای مردم احداث شود.

معاون امور عمرانی استاندار از استقرار نمایندگان شورای فنی استان در منطقه زلزله‌زده خبر داد و بیان کرد: نمایندگان شورای فنی استان از فردا در این منطقه مستقر می‌شوند و بر احداث واحدهای مسکونی تا پایان کار نظارت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه قبل و بعد از زلزله شاهد وقوع سیلاب در منطقه شنبه بودیم، گفت: این سیلاب‌ها خسارات زیادی بر جای گذاشت و بر اساس آمار موجود سیل دوم 218 میلیارد ریال خسارت به منطقه وارد کرد.

رستمی خاطر نشان کرد: بیشترین خسارت سیل به بخش کشاورزی و راه وارد شد و به بخش‌های زیر بنایی نیز صدماتی وارد آمد.

وی تاکید کرد: با تلاش مدیریت ارشد استان و مدیران شهرستان دشتی به‌گونه‌ای عمل شد که تلفات نداشتیم و راه‌ها نیز در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد.

وی بر لزوم ساماندهی سیل بند شنبه تاکید کرد و گفت: سیل بند شنبه در دو بخش مشکلات اساسی دارد که انتظار می‌رود به سرعت مورد توجه قرار گیرد تا مشکلات بیشتری دامن‌گیر مردم منطقه نشود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: از ستاد مدیریت بحران کشور انتظار است به آسیب‌های وارد شده به بخش کشاورزی توجه لازم شود و در بحث استمهال وام کشاورزان توجه بیشتری شود تا کشاورزان بتوانند روی پای خود بایستند.

رستمی ابراز داشت: برای بازسازی منطقه زلزله زده مصوباتی خوبی داشتیم و توان خوبی هم بکار گرفته شد و انتظار می‌رود در بخش سیل هم به‌گونه‌ای عمل شود که خسارت‌ها جبران شود.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول