اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی گرگان:

بسیاری از مشکلات زنان در حال توسعه است

عضو شورای اسلامی گرگان گفت: آمارها نشان می‌دهد نه تنها مشکلات زنان حل نشده بلکه معضلات و مشکلات زنان با پیشرفت جوامع در حال توسعه است.

بسیاری از مشکلات زنان در حال توسعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، فائزه عبداللهی پیش از ظهر امروز در نطق پیش از دستور پانصد و هفدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی گرگان اظهار داشت: توجه به حقوق زنان در بررسی مسائل و مشکلات آنان از موضوعات مهم امروز است.

وی ادامه داد: زنان به عنوان نیمی از جامعه یکی از نیروهای مهم اجتماعی هستند که تعریف صحیح از مسائل و تصویر دقیق از نقش آنان در مراحل مختلف خانواده، جامعه و تاریخ کمک بزرگی به حل معضلات جامعه می‎کند.

عضو شورای اسلامی گرگان بیان کرد: به عبارت دیگر امروز موضوع‎های مطرح شده درباره‎ زنان ارث، دیانت، شهادت، نکاح، بارداری و ... نیست زن امروز دیگر خود را محدود به خانه و رسیدگی به امور خانواده نمی‎کند او وارد جامعه شده و حضور وی در جامعه او را با موضوع‎های جدیدی مواجه کرده و سئوالات متعددی را برای او ایجاد کرده است.

زنان می‎خواهند علاوه بر خانه‎داری در جامعه احساس هویت کنند

وی افزود: با اینکه وظیفه اصلی زن خانه داری است ولی زنان می‎خواهند بنا به تاکیدات فراوان رهبران انقلاب اسلامی وارد اجتماع شده و احساس هویت کند تا بفهمد که او موجودی حقیر و پست نیست و می‎تواند در رشد و تکامل جامعه خود موثر باشد اما اینکه چه نوع برنامه‌ریزی انجام دهیم که بتوانیم حرکت را به سوی تکامل الهی سوق دهیم محتاج تحقیقات وسیع است.

عبداللهی تاکید کرد: زنان بعد از انقلاب درگیر مسائل جامعه و انقلاب شدند و دیگر حاضر نیستند خود را به امور خانه محدود کنند بلکه می‎خواهند در موضوع‎های اجتماعی حضور یابند و با تمام قوا و امکانات خود برای سعادت جامعه تلاش کنند.

اکثر افراد جامعه به مشکلات زنان در جامعه اعتراف می‎کند

وی ابراز داشت: اما با توجه به فضای موجود، حضور و عدم حضور زن در فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و... ظلم و بی‌عدالتی نسبت به زن و تحقیر اجتماعی او را به دنبال داشته که برای جلوگیری از آنها در جامعه، بحث از دفاع حقوق زن و ایجاد کانون‌های حمایتی برای قشرهای آسیب‌پذیر مطرح شده است.

عضو شورای اسلامی گرگان متذکر شد: امروزه کمتر کسی است که به وجود مسائل و مشکلات خاص در جامعه زنان اعتراف نکند.

وی اضافه کرد: دولت، محافل فرهنگی، سازمان‌های علمی ـ‌تحقیقاتی و گروه‌های مختلف هر کدام به گونه‌ای در تکاپوی تحلیل و ارزیابی مسائل زنان و ارائه راهکار هستند.

عبداللهی با اشاره به تلاش‎های مسئولان برای رفع این مشکل گفت: ده‎ها پست مشاوره و چند نهاد دولتی زنان برای ساماندهی امور زنان در بخش سیاستگذاری و در بدنه اجرایی دولت تعبیه شده است، دستگاه قضایی کشور، سازمان صدا و سیما، سپاه و بسیج و گروهی از نمایندگان مجلس نیز با دغدغه مسائل زنان اقدام‎هایی را انجام داده‎اند.

وی تصریح کرد: ارتقا مهمترین نهاد دولتی زنان از دفتر به مرکز و تشکیل مدیر کل امور بانوان به جای مشاور در استانداری‌ها حکایت از عزم برای اصلاح مسائل زنان دارد.

نه تنها مشکلات زنان حل نشده بلکه معضلات و مشکلات در حال توسعه است

عضو شورای اسلامی گرگان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، تحلیل واقعیت نشان می‎دهد که معضلات و مسائل جامعه زنان نه تنها رو به بهبودی نرفته که سیری صعودی به سمت حاد و پیچیده شدن دارد و در یک نگاه ظاهری و سطحی می‌توان به ارتقا سطح تحصیلات، بهداشت و قبولی در رشته‌های مختلف دانشگاهی و اشتغال به عنوان راهی به سوی موفقیت و بهبود شرایط نگریست.

وی افزود: اما لایه زیرین این پوسته حکایت دیگری دارد و می‌توان به جرات گفت که نه تنها مشکلات زنان حل نشده بلکه معضلات و مشکلات در حال توسعه است.

انتهای پیام/83004/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول