اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک روانشناس بالینی:

زنان و دختران فراری مشکلات روانشناختی دارند

یک روانشناس بالینی گفت: زنان و دختران فراری مشکلات روانشناختی دارند در حالی که جامعه و خانواده فکر می‌کنند، آنها دچار مشکل اخلاقی هستند.

زنان و دختران فراری مشکلات روانشناختی دارند

علی بهرام‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: مشکلات ناشی از آسیب‌های روانشناختی و کژکاری و نابه‌هنجاری در سیستم روانشناختی فرد منجر به فرار دختران و زنان از خانه می‌شود‌ در حالی که خانواده و جامعه فکر می‌کنند، فرد مشکل اخلاقی دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر مشکلات افرادی که از خانه فرار کرده‌اند، اصلاح نشود، فرد این رفتار را تکرار می‌کند، ادامه داد: مداخله روان درمانی و حتی درمان دارویی توسط روانپزشک بهترین شیوه در رابطه با پدیده فرار است.

مدیر گروه سلامت روانی ـ اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: افرادی که از خانه فرار می‌کنند به علت نبود سازمان‌ها و مکان‌های امنی که به آن پناه ببرند در دام افراد خلاف‌کاری می‌افتند که منتظر این فرصت هستند و مورد انواع سوءاستفاده جسمی، جنسی و روانی و تجاوز قرار می‌گیرند.

بهرام‌نژاد با تاکید بر اینکه آسیب‌هایی که بعد از فرار برای فرد به وجود می‌آید، ممکن است، بیشتر از آسیب ناشی از پدیده فرار باشد، بیان کرد: این آسیب‌ها منجر به افزایش احساس ناخوشایندی در فرد می‌شود و حتی روزنه‌های امید برای رفع مشکلات را از بین می‌برد.

وی افزود: افسردگی و اختلال استرس پس از آسیب‌های ناشی از فرار به ‌وجود می‌آید و فرد آسیب‌دیده باید تحت درمان عمیق قرار گیرد، زیرا در غیر این صورت ممکن است، اقدام به خودکشی کند و یا به دیگران آسیب بزند.

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی ارائه خدمات مشاوره‌ای را در کاهش آسیب به زنان و دختران فراری مهم دانست و افزود: اگر تحقیر، اقدامات تنبیهی و سرزنش وجود داشته باشد، عامل فرار تشدید می‌شود.

بهرام‌نژاد بیان کرد: زمانی که دختر و یا زن فراری به خانه برمی‌گردد باید تغییراتی در فرآیند و کارکرد خانواده ایجاد شود و فرد به درمان‌های طولانی مدت در دوره‌های شش ماه تا یک سال نیاز دارد و باید تحت درمان مشاوره‌ای یا روانپزشک قرار گیرد و حتی خانواده‌های این افراد هم باید این مشاوره‌ها را دریافت کنند.

مدیر گروه سلامت روانی ـ اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان خصلت‌های فردی، حیطه خانوادگی، گروه همسالان و حیطه اجتماعی را در گرایش فرد به فرار مؤثر دانست.

وی با بیان اینکه بسیاری از زنان و دختران فراری مبتلا به طردشدگی هستند، افزود: طردشدگی یکی از احساس‌های بسیار دردناک روانی است و هیچ پدیده‌ای به اندازه طردشدگی آسیب‌زا نیست.

بهرام‌نژاد تصریح کرد: افرادی که احساس طردشدگی دارند، حس می‌کنند، کارآمد و مفید نیستند و این احساس منجر به رفتارهای ضداجتماعی توسط فرد می‌شود.

انتهای پیام/80019/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول