اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان:

یک درصد اعتبارات دستگاه‎های اجرایی به حوزه زنان تعلق می‎گیرد

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: در برنامه بودجه سال‌جاری باید یک درصد از اعتبارات دستگاه‎ها در حوزه زنان، خانواده و جوانان استفاده شود.

یک درصد اعتبارات دستگاه‎های اجرایی به حوزه زنان تعلق می‎گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهری مهدوی بعدازظهر امروز در نخستین کارگروه زنان و خانواده استان در سال جدید که در دفتر استاندار برگزار شد با گرامیداشت ایام‎الله مبارک رجب اظهار داشت: اعتباراتی که در حوزه زنان اختصاص داده می‎شود نباید تنها در برگزاری همایش و برنامه خلاصه شود بلکه تقویت آموزش مدنظر ما است چراکه پرداختن به آموزش می‎تواند بسیاری از آسیب‎های اجتماعی را کاهش دهد.

وی توجه به نهاد خانواده را ضرورتی مهم خواند و تصریح کرد: اگر بتوانیم در حوزه بانوان و خانواده، مادر و همسر، درست فکر کنیم، تصمیم بگیریم و عمل کنیم یقیناً سلامت جامعه تضمین خواهد شد.

کمیته اقتصادی در حوزه زنان تشکیل شد

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان در خصوص اجرای طرح تحرک در استان بیان داشت: تعداد هشت جلسه، 34 دستور کار و 46 مصوبه در سال 1391 داشتیم که از این تعداد مصوبات 26 مصوبه محقق و 16 مصوبه در حال پیگیری است.

مهدوی بیان داشت: در راستای مبارزه و پیشگیری از حوادث غیرمترقبه، جمعیت هلال‌احمر استان نسبت به برگزاری آموزش بانوان شاغل در دستگاه‎های اجرایی همکاری کرده است.

وی از تشکیل کمیته اقتصادی در حوزه زنان خبر داد و ابراز داشت: بعد از برگزاری جشنواره مد و لباس در استان کمیته‎ای در این راستا در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تشکیل و فعال شده است.

طرح ملی مطلع مهر در گلستان در حال انجام است

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به اینکه طرح ملی مطلع مهر در استان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: تدوین این طرح با عنوان ارتقاء سلامت روانی و امر مشاوره خانواده است که در این زمینه بودجه‎ای وجود ندارد.

مهدوی؛ طرح ملی مطلع مهر را یک طرح خوب و جامع عنوان کرد و یادآور شد: بر اساس این طرح زوجینی که در ابتدای پنج سال زندگی مشترک و شاغل دستگاه‎های اجرایی هستند 24 ساعت آموزش مهارت زندگی خواهند دید.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‎های اجرایی باید افراد را شناسایی و نسبت به امر آموزش مبادرت کنند، متذکر شد: متاسفانه هنوز شروعی از سوی دستگاه‎های اجرایی نداشتیم لذا به لحاظ اهمیت موضوع خودمان ورود کردیم و در حال جمع‎آوری اطلاعات هستیم.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان طرح مذکور را جزو تکلیف دستگاه‎ها برشمرد و اذعان کرد: متاسفانه دستگاه‎های اجرایی توجهی نسبت به این قضیه نکردند که برخی از دستگاه‎ها عدم اجرای این مهم را در عدم تخصیص بودجه دانستند.

انتهای پیام/83001/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول