اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

خام‌فروشی مواد معدنی هنر نیست/ظرفیت‌های معدنی زنجان در دست فراموشی

استاندار زنجان گفت: برداشت از معادن و خام‌فروشی مواد معدنی هنر نیست.

خام‌فروشی مواد معدنی هنر نیست/ظرفیت‌های معدنی زنجان در دست فراموشی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد شنبه‌شب در جلسه توسعه معادن استان زنجان، اظهار کرد: معادن سنگ آهن استان زنجان ظرفیت مطلوبی در حوزه معدن در استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از معدن انگوران در حوزه سرب معادن آهن استان دارای بیشترین ظرفیت هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه مدیریت لازم بر معادن آهن استان انجام نشده و ظرفیت‌های آن بلااستفاده مانده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه برداشت از معادن و خام‌فروشی مواد معدنی هنر نیست، افزود: ارزش افزوده‌ای از این طریق به استان تعلق نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت‌های معدنی بالایی است، یادآور شد: استفاده از معادن آهن استان می‌تواند گامی موثر در پیشرفت و توسعه استان باشد.

رئوفی‌نژاد با اشاره به ظرفیت‌های معادن آهن استان تصریح کرد: در صورت ورود جدی به این مقوله ظرفیت‌های جدیدی نیز شناسایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مجوزهای معدنی به مدت 10 تا 15 سال به افراد واگذار می‌شود، افزود: ‌از برداشت مواد معدنی مختلف به ویژه سنگ آهن در استان هیچ فایده‌ای نصیب زنجان نمی‌شود.

بهره‌برداری از معادن زنجان به سود بهره‌بردار است

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بیشترین بهره‌برداری از این معادن در جاهای دیگر صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: صادرات سنگ آهن به دلیل فروش خام سودی برای استان ندارد.

وی بر ضرورت ارائه راهکارهای کارشناسی شده برای استفاده مطلوب از ظرفیت‌های معادن سنگ آهن استان تاکید کرد و گفت:‌ باید مدیریت لازم در این زمینه صورت گیرد.

رئوفی‌نژاد بر ضرورت برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی کارخانه یک میلیون تنی سنگ آهن در استان تاکید کرد و افزود: نباید اجازه داد سنگ آهن استان بدون فرآوری خارج شود.

وی با اشاره به ذخیره 12 میلیون تنی سنگ آهن در استان زنجان تصریح کرد: قطعاً ظرفیت‌های استان در این حوزه بیشتر است و باید این ظرفیت‌ها شناسایی شود.

باید همه کم کاری‌های گذشته جبران شود

استاندار زنجان با بیان اینکه در گذشته اراده‌ای برای استفاده از معادن سنگ آهن استان زنجان وجود نداشته است، گفت: باید همه کم‌کاری‌های گذشته جبران شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان دارای ذخایر معدنی قوی است، افزود: باید از این ذخایر بیشتر استفاده شود.

رئوفی‌نژاد با اشاره به فعالیت 21 معدن در حوزه سنگ آهن در استان زنجان گفت: با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از ظرفیت‌های این معادن بیشتر استفاده کرد.

وی بر ضرورت پیگیری فعالیت‌های واگذاری معدن زاچ‌کندی تاکید کرد و گفت: این معدن در دو فاز قابل اجراست.

استاندار زنجان با بیان اینکه موسسه جهاد تحقیقات از موسسات قابل اعتماد در سطح کشور است، افزود: فعالیت‌های این معدن طبق قانون به این موسسه واگذار می‌شود.

وی بر ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت‌های معدنی به ویژه در حوزه سنگ آهن تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت‌های بکر معدنی بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام/73003/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول