اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

راه‌اندازی 2000 وبلاگ از سوی خواهران طلبه

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: راه‌اندازی 2 هزار وبلاگ مربوط به خواهران طلبه پدیده بزرگی است که امیدواریم در آینده شعار «هر طلبه یک وبلاگ» محقق شود.

راه‌اندازی 2000 وبلاگ از سوی خواهران طلبه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران از برکات اندیشه ناب امام بود که با حرکت‌های علمی در طول تاریخ تشیع درخشیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه تعداد عالمان فرهیخته و فاضل زن در طول تاریخ کم است ولی از نظر کیفی فعالیت چشمگیری از خود بروز داده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب با تأسیس جامعة الزهرا به امر امام خمینی(ره) حرکت‌ها شتاب و خیزش شایسته پیدا کرد و امروز پس از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب شاهد بارور شدن نهال‌هایی هستیم که به دست این بزرگ مرد تاریخ غرس شده است.

وی تصریح کرد: اکنون بیش از 65 هزار نفر در بیش از 84 واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند و نزدیک به 70 هزار نفر از این واحدها فارغ‌التحصیل شده‌اند.

جمشیدی عنوان داشت: اکنون این سپاه عظیم علمی و حرکت بزرگ از قالب فردی خارج شده و با وظیفه حوزه علمیه آشناست.

وی یادآور شد: امسال خواهران طلبه برای سومین سال متوالی در عرصه پژوهش به خوبی درخشیدند و در جشنواره‌های حوزه‌های علمیه حائز رتبه برتر شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: این نوید مغتنمی برای حوزه‌های علمیه خواهران و طلاب است که به وظیفه خود در ارتقای کیفی و کمی عمل کنند و در ایجاد فرصت‌های جدید علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تربیتی و تبلیغی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: در نظر داریم با مساعدت شورای سیاست‌گذاری سطح چهار و سطوح بالاتر را راه‌اندازی کنیم تا حرکت علمی در حوزه‌های خواهران شکل بگیرد و زمینه حضور در فرصت‌های بالاتر فراهم شود.

جمشیدی با اشاره به ورود فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران به آموزش و پرورش گفت: بیش از 4 هزار و 500 نفر از فارغ‌التحصیلان سال گذشته وارد آموزش و پرورش شدند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده 47 کرسی آزاداندیشی برگزار شده که امیدواریم این کرسی‌ها با نظارت بیشتر و حرکت مجدانه ادامه پیدا کنند و به کرسی‌‌های نظریه‌پردازی تبدیل شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: نتیجه همت و تلاش طلاب خواهر در حضور موفق آنها در جشنواره‌های مختلف علمی نمایان بوده و نشانگر ظرفیت عمیق و بزرگ است که می‌تواند به عنوان خاستگاهی برای مواجهه با جریان‌های انحرافی، افکار باطل و عرفان‌های کاذب باشد.

وی عنوان داشت: اکنون 2 هزار وبلاگ مربوط به خواهران طلبه باز شده که امیدواریم به شعار «هر طلبه یک وبلاگ» برسیم.

جمشیدی خاطرنشان کرد: امروز ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران ظرفیت عظیمی برای گسترش فرهنگ اسلام ناب و فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی است که امیدواریم این ظرفیت به طور صحیح مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

انتهای پیام/78003/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول