اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردبیر سابق هفته‌نامه ندای شرق:

راه‌های درآمدزایی در بیرجند باید افزایش یابد

سردبیر سابق هفته‌نامه ندای شرق با بیان اینکه راه‌های درآمدزایی در بیرجند باید افزایش یابد، گفت: در سال 92 تنها 100 میلیون تومان برای درآمدزایی در بیرجند اختصاص پیدا کرده که رقم بسیار ناچیزی است.

راه‌های درآمدزایی در بیرجند باید افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احسان مداح سه‌شنبه ‌شب در جمع جوانان و دانشجویان بیرجندی اظهار داشت: بیرجند به عنوان مرکز استان خراسان جنوبی در سال‌های اخیر به کمک دولت متحول شد.

وی ادامه داد: گازرسانی به خراسان جنوبی و انجام عملیات علمک‌گذاری در کوتاه‌ترین زمان ممکن در بیرجند از اقداماتی بود که دولت در بیرجند به نحو شایسته‌ای انجام داد.

شورای شهر برای مسائل فرهنگی باید برنامه مدون داشته باشد

سرپرست خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی با بیان اینکه چهره امروز بیرجند با قبل از استان شدن قابل مقایسه نیست، گفت: توسعه شاخص‌های مختلف در مرکز استان بعد از تقسیم استان را شاهد بودیم، اما در برخی موارد اقداماتی غیرکارشناسی صورت گرفت.

مداح دلیل عقب‌ماندگی بیرجند در برخی شاخص‌ها را نبود زیرساخت‌ها از جمله راه‌آهن دانست و از اینکه سرمایه‌گذاری در مرکز استان در حد شعار باقی مانده انتقاد کرد.

وی عدم توجه به مسائل فرهنگی در مرکز استان را انتقاد جدی مردم خواند و افزود: مسئولان در شهری که به دانشگاهی بودن مفتخر است و فرهنگ آن زبانزد خاص و عام است مراکز فرهنگی را جدی نگرفته‌اند و مشارکت بخش خصوصی در این بخش پایین بوده است.

سرپرست خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی عنوان کرد: شورای شهر آینده برای مسائل فرهنگی باید برنامه مدون داشته باشد.

شورای چهارم برنامه بلند‌مدت، میان مدت و کوتاه مدت داشته باشد

نائب‌رئیس سابق شورای اطلاع‌رسانی بیرجند گفت: البته در سال‌های 84 تا 87 اعتبارات خوبی در زمینه مسائل فرهنگی به موازات اعتبارات عمرانی به استان اختصاص داده شد.

مداح با بیان اینکه توسعه شهر تنها با کمک دولت میسر نیست، خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با درآمدزایی به توسعه و آبادی شهرها کمک کنند.

وی خواستار برنامه بلند‌مدت، میان مدت و کوتاه مدت در شورای شهر بیرجند شد و تاکید کرد: شورای شهر آینده باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که برای هر پروژه تقویم داشته باشد.

عزمی برای نقد شدن مطالبات شهرداری دیده نمی‌شود

این فعال رسانه‌ای که بارها با مقالاتی در زمینه توسعه شهری در سال‌های اخیر پیشنهاداتی مطرح کرده، گفت: اعتبارات شهرداری بیرجند در حال حاضر بسیار پایین است و عزمی نیز برای نقد شدن مطالبات شهرداری دیده نمی‌شود.

مداح اضافه کرد: البته متولیان در شورای فعلی و آینده باید پاسخ دهند موانع عدم نقد شدن مطالبات شهرداری چیست.

وی در بررسی جایگاه شوراها اذعان داشت: نظام شورایی یکی از بهترین راهکارها برای مشارکت مردم در توسعه است که انتظار می‌رود شورای چهارم ارتباط نزدیکی با مردم داشته باشد.

انتهای پیام/2248/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول