اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی خبر داد

افزایش 184 درصدی طول آزادراه‌های خراسان‌رضوی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی از افزایش 184 درصدی طول آزادراه‌های استان در هشت سال گذشته خبر داد.

افزایش 184 درصدی طول آزادراه‌های خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی، محمدرضا قلندر اظهار کرد: علاوه بر افزایش چشمگیر طول آزادراه‌های استان از 39 کیلومتر در سال 84 به 111 کیلومتر در امسال، طول بزرگراه‌های استان نیز در طی این مدت از عدد 415 کیلومتر با افزایش 128 درصدی به 948 کیلومتر رسیده است.

قلندر خاطرنشان کرد: افزایش طول آزادراه‌های سبب شده استان خراسان‌رضوی جزو استان‌های دارای بیشترین برخورداری از بزرگراه‌ها در کشور باشد.

وی افزود: با وجود کاهش 11 درصدی راه‌های فرعی خراسان‌رضوی از پنج هزار و 194 به چهار هزار و 627 کیلومتر به دلیل ارتقا راه‌های اصلی، میزان راه‌های اصلی استان نیز نه تنها افزایش نداشته بلکه با تبدیل برخی محورهای اصلی به بزرگراه با کاهش  1.5 درصدی به رقم یک هزار و 234 کیلومتر رسیده است.

قلندر گسترش زمینه مساعد تجارت و تبادل فرهنگی را از اثرات مثبت دستیابی به این دستاوردها دانست و گفت: این پیشرفت‌ها امکان ارتقا 34 درصدی آمار جابه جایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی را به 24 میلیون و 435 هزار نفر در هشت سال گذشته افزایش داده است.

وی همچنین در ارتباط با میزان کالای حمل شده توسط ناوگان باری در محورهای خراسان‌رضوی گفت: این آمار با رشد قابل توجه 75درصدی نسبت به سال 84 به 24 هزار و 818 تن رسیده است.                                     

رئیس شورای هماهنگی راه وشهرسازی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: رشد این آمارها علاوه بر گسترش مبادلات کالا و رشد صنعت ترانزیت از چهار پایانه مرزی استان، سبب تبدیل استان خراسان‌رضوی به کریدور مهم واردات و صادرات و پیوند مرزها و کشورهای همسایه شرقی کشور به نقاط مرکزی و جنوبی استان شده است.

 قلندر با تاکید بر اهمیت ارتقای میزان راه‌های استان در طول دولت‌های نهم و دهم در کاهش 52 درصدی آمار تلفات سوانح جاده‌ای در هشت سال گذشته در ارتباط با راه‌های روستایی گفت: با آغاز به کار نهضت آسفالت راه‌های روستایی بالای 50 خانوار در دولت نهم، طول شبکه راه‌های روستایی از عدد 4 هزار و 27 کیلومتر در سال 84 با افزایش 60 درصدی به عدد 6 شش هزار و 451 کیلومتر رسیده است.

وی افزود: همچنین میزان راه‌های شوسه و خاکی استان با 28 درصد کاهش به 7 هزار و 701 کیلومتر رسیده که این مهم نیز علاوه بر افزایش امکانات رفاهی و ارتقای سطح زندگی روستائیان استان سبب بروز استعدادها و توانمندی‌های بالقوه روستاهای استان شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی با اشاره به افزایش 240 درصدی تعداد مجتمع‌های خدماتی، رفاهی، جاده‌ای و افزایش 51 درصدی تعداد ایستگا‌ه‌های هواشناسی گفت: بهبود کیفیت راهداری، نگهداری را‌ه‌ها و خدما‌ت‌رسانی به مسافران و گسترش زمینه گردشگری در نقاط دور دست استان و بهر‌ه‌مندی مردم از مزایای اقتصادی و فرهنگی از دیگر دستاوردهای این موفقیت است.

انتهای پیام/70001/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول