اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته بزرگداشت میراث فرهنگی صورت گرفت

فرهنگ فارس در کاخ سعدآباد به نمایش درآمد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: همزمان با بزرگداشت هفته میراث فرهنگی شب فرهنگی فارس در کاخ سعدآباد برای عموم برگزار شد.

فرهنگ فارس در کاخ سعدآباد به نمایش درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، فریدون فعالی اظهار داشت: شب فرهنگ فارس چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه جاری با اجرای موسیقی فولکلور به منظور معرفی فرهنگ‌ها و آیین‌های سنتی برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، همچنین به معرفی موزه‌های بزرگ در دست احداث در غرفه‌های موزه‌ها و میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: در این غرفه‌ها با ارائه نقشه، کاتالوگ و بسته‌های تبلیغاتی بازدیدکنندگان با کم و کیف پروژه‌های احداث موزه‌ها در فارس آشنا می‌شوند.

فعالی با اشاره به پروژه‌های مرمت آثار و بناهای تاریخی فرهنگی این استان در سال گذشته ابراز داشت: 57 کارگاه مرمت آثار تاریخی در فارس فعال بوده که کار مرمت بیشتر بناها به پایان رسیده و تعدادی از پروژه‌ها نیز به زودی مرمتشان به پایان  می‌رسد.

این مسئول تصریح کرد: در این نمایشگاه سعی شده است مهمترین این پروژه‌ها و از جمله 13 مسجد مرمت شده در این استان معرفی شوند ضمن اینکه معرفی مواریث معنوی ثبت شده فارس در فهرست جهانی و ملی نیز از دیگر بخش‌های نمایشگاه است که به بازدیدکنندگان معرفی می‌شوند.

غرفه معرفی دست‌آوردهای پژوهشی بنیاد پارسه و پاسارگاد و غرفه معرفی فرهنگ و آیین زندگی عشایر فارس از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول