اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام میرمرشدی در گفت‌وگو با فارس:

محور همه سلایق در نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه است

استاد حوزه علمیه و دانشگاه اصفهان گفت: در نظام جمهوری اسلامی محوریت همه سلایق ولایت فقیه است و کاندیداها آن را پذیرفته و مبتنی بر ولایت فقیه وارد صحنه سیاسی کشور شده‌اند.

محور همه سلایق در نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه است

حجت‌الاسلام سید احمد محی‌الدین میرمرشدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه نزدیک به 686 نفر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند، اظهار کرد: این موضوع حکایت از آن دارد که از جوان 19 ساله تا پیرمرد 81 ساله در کشور همه سیاسی‌ هستند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران جرات موجودیت به بدنه انسانی جامعه داده است، افزود: این خود خبر از یک خلق حماسه سیاسی بزرگ را می‌دهد.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه اصفهان با بیان اینکه با نگاهی گذرا ثبت نام شدگان معلوم است که همه سلایق به صورت آزادانه و بدون پیرایه پا به میدان گذاشته‌اند، ادامه داد: ثبت نام‌های گسترده حکایت از این دارد که جامعه نخبگان کشور احساس مسئولیت فراوانی نسبت به آینده نظام و شرایط داخل و خارج کشور دارند.

وی با اشاره به اینکه رنگارنگ بودن سلیقه و اینکه هنوز به رشد نظام جمهوری اسلامی فکر می‌شود، گفت: آنچه در میان کاندیداهای ثبت نام کننده برای انتخابات ریاست جمهوری دیده‌ایم این است که همه با نشاط، شادابی و روحیه بسیاری برای ثبت نام اقدام کرده‌اند.

میرمرشدی با اشاره به نوشته‌های مزدور افغانی در مورد انقلاب اسلامی تاکید کرد: نویسنده مزدور افغانی نوشته بود که انقلاب اسلامی ایران پس از 34 سال رو به پیری می‌رود.

وی اضافه کرد: بیشتر افرادی که نسل دومی و نسل سومی به بالا هستند به صحنه آمده‌اند تا بگویند این انقلاب اسلامی پیر نشده بلکه مراحل رشد و تعالی خود را طی می‌کند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه اصفهان با بیان اینکه حضور گسترده افراد و جریان‌های سیاسی کار منفی به حساب می‌آمد و سعی می‌شد که آن‌ را آشوب جلوه دهند، ادامه داد: حضور گسترده افراد حکایت از به کمال رسیدن فضای سیاسی ایران پس از 34 سال فراز و نشیب است.

وی با اشاره به چند نکته ظریف که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به آن اشاره کرده‌اند، بیان کرد: این است که تمام کاندیداها ابراز کردند ما مطیع قانون هستیم و اگر در عمل خلاف آن‌ را انجام دهند نشان می‌دهد که راست نگفته‌اند.

میرمرشدی با بیان نکته دومی که همه کاندیداها مطرح کردند، تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی عنوان کردند که ما برای اصلاح، تکمیل، ادامه راه انقلاب، نجات کشور، اصلاح روابط بین‌المللی، حل مشکلات اقتصادی و آرمان‌های شهدا و رهبری آماده‌ایم.

وی تصریح کرد: این شعارها حکایت از این دارد که روح خدمت گذاری در بسیاری از عناصر حاضر در عرصه موج می‌زند، برخلاف تصور بعضی از منحرفان انقلاب، این انقلاب فرزندان خود را نخورده بلکه تربیت کرده و به نقطه‌ای رسانده که امروز همه در صحنه حاضر هستند.

این استاد حوزه با اشاره به نکته سوم از سوی کاندیداهای انتخاباتی اظهار کرد: تمام کسانی که ثبت نام کرده‌اند با مطرح کردن احترام به ولایت فقیه و تبعیت از او وارد صحنه شده‌اند.

وی گفت: این موضوع گویای این مطلب است که در نظام جمهوری اسلامی محوریت همه سلایق ولایت فقیه است و آن را پذیرفته و مبتنی بر ولایت فقیه وارد صحنه سیاسی کشور شده‌اند.

میرمرشدی ادامه داد: تمام افرادی که در صحنه انتخابات وارد شده‌اند شعارهای مردم را مطرح کردند که همه این‌ها به نوعی از ارزش‌های اسلامی حرف می‌زنند.

انتهای پیام/63023/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول