اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جمعه این هفته صورت می‌گیرد

گردهمایی بزرگ خادمان، زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت (ع)

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از گردهمایی بزرگ خادمان، زائران و مجاوران شهر مقدس شیراز جمعه این هفته در آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) خبر داد.

گردهمایی بزرگ خادمان، زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، فریدون فعالی اظهار داشت: این همایش آغازین برنامه جشنواره بین‌المللی زیارت در شیراز است که با حضور خادمان، زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت (ع) و با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

دبیر ستاد برگزاری همایش بین‌المللی زیارت در فارس افزود: در این روز اجرای برنامه نمایش تعزیه در صحن حرم مطهر شا‌ه‌چراغ علیه‌السلام برای عموم زائران برگزار می‌شود.

فعالی افزود: مهمانان این همایش پس از نمایش عمومی تعزیه، شاهد برگزاری آیین زیارت حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام، آیین غبارروبی از حرم مطهر و مراسم نقاره‌زنی در دارالقرآن حرم مطهر هستند و پس از نماز جماعت مغرب و عشا و سخنرانی تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیه‌السلام ساعت 21:30 اطعام زائران حرم توسط چند تن از خیران به صورت نذری انجام می‌گیرد.

وی چاپ و توزیع بیش از 5 هزار نسخه کتابچه زیارت حرم مطهر، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع شیراز سومین حرم اهل بیت علیه‌السلام و مسابقه پیامکی بزرگ حرم‌شناسی را از دیگر برنامه‌های جانبی روز جمعه اعلام کرد.

به گزارش فارس، همایش بین‌المللی زیارت در روزهای 13 و 14 اردیبهشت ماه سال جاری در شهر مقدس شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بزرگ فارس سرزمین آسمانی در تالار حافظ با اجرای برنامه‌های سرود، تواشیح، نقاره‌زنی و نقاره‌خوانی، پخش کلیپ گردشگری زیارتی، سخنرانی پژوهشگران مذهبی و مقامات استانی و کشوری، تقدیر از خادمان حوزه تئاتر و تحقیق، عکس، فیلم و نقاشی و خادمان و پیر غلامان حرم اهل بیت (ع) از برنامه‌های اصلی این جشنواره است.

از برنامه‌های جنبی این همایش نیز می‌توان به افتتاح موزه قرآن و تفسیر با یک‌هزار و 200 جلد قرآن نفیس، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب فارس سرزمین آسمانی، نمایش تعزیه، نقاشی و خطاطی شهری، و قرائت زیارت‌نامه حضرت شاه‌چراغ (ع) در مدارس منتخب شیراز اشاره کرد.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول