اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ورود شوراها به فعالیت‌های سیاسی ممنوع است / هشدار! ورود انحرافیون به شوراها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بر اساس قانون ورود شوراها به مسایل و فعالیت‌های سیاسی ممنوع است و مردم بر اساس این اصل مهم به انتخاب افراد اصلح اقدام کنند.

ورود شوراها به فعالیت‌های سیاسی ممنوع است / هشدار! ورود انحرافیون به شوراها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، عوض حیدرپور  ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تشکیل سه دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تجربه‌های گران‌بهایی از نحوه فعالیت پارلمان‌های محلی در اختیار همگان قرار داده است و بر این اساس انتظار داریم شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره چهارم با وضعیت مطلوبی در راستای تحقق وظایف قانونی خود حرکت کنند.

وی ادامه داد: آگاهی نسبت به زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی موجود در هر منطقه جزو مهم‌ترین نیازهای یک شورای موفق است و نامزدهای انتخابات نیز باید با در نظر گرفتن این موضوع مهم و با تدوین برنامه‌های جامع و سازنده در راستای تقویت این مقوله حیاتی حرکت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه انجام اصلاحات سیاسی در حوزه وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیست، بیان کرد: افرادی که با دغدغه‌های سیاسی و جناحی درصدد ورود به شوراهای اسلامی شهر و روستا باشند از صلاحیت لازم برخوردار نیستند و عموم مردم باید با آگاهی و هوشیاری لازم از ورود این افراد به شوراها جلوگیری کنند.

وی برخورداری اعضای شوراها از تخصص‌های مختلف در زمینه‌های بودجه‌بندی، مدیریت شهری و مسایل فرهنگی و اجتماعی را از مهم‌ترین نیازهای کنونی کشور برشمرد و افزود: در دوران گذشته برخی افراد برای رانت خواری به شوراهای اسلامی شهر و روستا نفوذ می‌کردند که البته تا میزان قابل توجهی از فعالیت این افراد جلوگیری شد، اما انتظار داریم این تجربه‌های تلخ در دوره آینده تکرار نشود.

حیدرپور با اشاره به اینکه جریان انحرافی با برنامه‌ریزی‌های گسترده در راستای ورود به شوراهای اسلامی شهر و روستا است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که حضرت امام خمینی(ره) همواره نسبت به آن تاکید داشتند لزوم جلوگیری از ورود منحرفان به شوراها بود که انتظار داریم این امر مهم مدنظر همگان باشد.

وی یادآور شد: نامزدهای جریان انحرافی با اهدافی از قبیل نفوذ در انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری در این عرصه حاضر شده‌اند و نباید از شعارهای فریبنده این افراد غافل باشیم.

انتهای پیام/63011/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول