اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حمل و نقل کالای فارس خبر داد

حمل 22 میلیون و 600 هزار تن کالا از فارس به سراسر کشور

رئیس اداره حمل و نقل کالای فارس گفت: در سال گذشته 22 میلیون و 600 هزار تن کالا از این استان به سایر نقاط کشور حمل شد که در مقایسه با سال 1390 بیش از 3.1 درصد رشد داشته است.

حمل 22 میلیون و 600 هزار تن کالا از فارس به سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان فارس نظام‌الدین قاضی‌پور اظهار داشت: در سال گذشته یک‌میلیون و 950 هزار سفر توسط ناوگان حمل و نقل کالای این استان صورت گرفته که 4.8 درصد نسبت به سال 1390 افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 215 شرکت در امر حمل و نقل کالای این استان مشغول فعالیت هستند، افزود: بر اساس آخرین آمار منتشره توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، فارس به لحاظ میزان کالای حمل شده از مبدا رتبه پنجم کشوری را دارا است.

این مسئول عمده کالاهای حمل شده از مبدا این استان در سال 1391 را سیمان، انواع آجر، سنگ چینی، خاک نسوز، گازوئیل و نفت گاز، گندم، کود اوره، هندوانه و گوجه فرنگی اعلام کرد.

رئیس اداره حمل و نقل کالای فارس اضافه کرد: اتصال به درگاه ملی بار و اجرای طرح برخط سازی (صدور آنلاین) بارنامه‌ها در راستای بهبود حمل کالا در سطح این استان از دیگر برنامه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های فارس در سال گذشته بود که در این مورد زیرساخت‌های لازم فراهم شده و به مرحله اجرا درآمده است.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول