اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان:

چالش رئیس جمهور آینده ایستادگی مقابل سهم‌خواهی‌های افراد و احزاب است

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: چالش‌های مهمی که رئیس جمهور آینده با آن مواجه است مسئله ایستادگی در برابر سهم خواهی‌های برخی افراد و احزاب است.

چالش رئیس جمهور آینده ایستادگی مقابل سهم‌خواهی‌های افراد و احزاب است

محسن نصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: به طور کلی چالش‌های پیش روی رئیس جمهور آینده به دو بخش اساسی داخلی و خارجی تقسیم بندی می‌شود، اما از جمله چالش‌های پیش روی رئیس جمهور آینده کشور در بخش داخلی، وجود تنش‌های داخلی بین خواص و احزاب در جامعه است، چالشی که در دولت فعلی هم شاهد آن هستیم.

وی تصریح کرد: برای مصونیت از وجود چنین چالش‌هایی، رئیس جمهور و دولت آینده باید یک فرد فراجناحی با محوریت ولایت فقیه و توجه به منافع ملی و نه حزبی و گروهی باشد.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: البته این مشخص و مبرهن است در صورتی که رئیس جمهور از حزب و گروه خاصی نباشد، برخی از گروه‌ها و احزاب سهم خواه، به رئیس جمهور فشار بیاورند و بر همین اساس یکی از چالش‌های مهمی که رئیس جمهور آینده با آن مواجه است مسئله ایستادگی در برابر سهم خواهی‌های برخی افراد و احزاب است.

وی بیان کرد: چالش دیگر در حوزه داخلی مربوط به روابط بین دولت و مجلس است، همانند چالش نسبی به وجود آمده بین مجلس و دولت فعلی که در زمینه‌های مختلفی چون لایحه بودجه و هدفمند سازی یارانه‌ها است.

نصری اضافه کرد: طبیعی است که در اداره کشور رئیس جمهور آینده باید دقت کند که با ایجاد یک رابطه صحیح و منطقی با مجلس و البته دریافت احترام متقابل در شأن جایگاه ریاست جمهوری از سوی نمایندگان ملت از این چالش مصون بماند.

انتهای پیام/2301/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول