اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

حاشیه ‌نشینی چالش‌ عمده ناپایدار کننده شهری است

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: امروزه یکی از چالش‌های عمده ناپایدار کننده شهری در کشور، گونه‌ای شهرنشینی با مشکلات حاد موسوم به اسکان غیررسمی یا حاشیه ‌نشینی است.

حاشیه ‌نشینی چالش‌ عمده ناپایدار کننده شهری است

رضا ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک از کسب عنوان برتری بهزیستی استان در امر پیگیری مسائل اجتماعی و فرهنگی سکونت‌گاه‌های غیررسمی در استان خبر داد و اظهار داشت: رفع مشکلات حاشیه نشینی مستلزم برنامه‌ریزی و نظارت جدی در این مناطق است.

وی تصریح کرد: وضع عمومی زندگی شهری در کشورهای رو به توسعه، اوضاع نگران کننده‌ای را در دهه‌های گذشته به وجود آورده است، مسائلی چون افزایش شتابان جمعیت، رشد فقر، کاهش شاخص‌های کیفیت زندگی، ازدیاد بیکاری، رشد سکونت‌گاه‌های غـیـر رسمی (حـاشیـه‌نـشینی) و آلودگی‌های زیست محیطی، شهرهای این کشورها را با بحران‌های متعدد روبرو ساخته است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه سکونت‌گاه‌های غیررسمی (حاشیه نشینی) به دلایل مختلف از جمله گسترش شهرنشینی، افزایش مهاجرت، فقر،کاهش فرصت‌های اشتغال در روستاها و شهرهای کوچک به وجود آمده و از رشد بیشتری نیز برخوردار هستند باید با اتخاذ تدابیر منطقی و برنامه‌ریزی‌های کالبدی و اجتماعی، مردم ساکن در این مناطق را در راستای رفع مشکلات یاری کرد.

ربیعی افزود: در همین راستا و با توجه به استقرار پایگاه‌های اجتماعی توسط بهزیستی استان مرکزی و پیگیری مسائل اجتماعی و فرهنگی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی استان در سومین جلسه گروه کاری تخصصی پیگیری مسائل اجتماعی و فرهنگی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، به ریاست مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی از بهزیستی استان مرکزی به عنوان دستگاه اجرایی فعال در حوزه پایگاه‌های خدمات اجتماعی در سال 1391 تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/87004/و20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول