اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

فعالیت 394 واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه بهره‏برداری در سمنان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از فعالیت 394 واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه بهره‏برداری معتبر در استان خبر داد.

فعالیت 394 واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه بهره‏برداری در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مصطفی شاه‏‏حسینی صبح امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت این واحدهای تامین کننده گوشت سفید، قریب 9 میلیون قطعه در هر دوره دو ماهه است.

وی افزود: حدود 41 درصد از ظرفیت مرغ گوشتی استان سمنان با بیش از 6/3 میلیون قطعه در هر دوره متعلق به شهرستان‏های سرخه و سمنان است و شهرستان‏های شاهرود، دامغان، گرمسار، آرادان، مهدیشهر و میامی در رتبه‏های بعدی هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سال گذشته بیش از 43 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شد که حدود 70 درصد آن مازاد بر نیاز استان بود و به سایر استان‏های همجوار از جمله تهران صادر شد.

وی یادآوری کرد: نبود زنجیره کامل تولید در صنعت مرغداری یکی از مشکلات اصلی است و شهرستان سرخه با توجه به نقش آن در این بخش به عنوان پایلوت برای ایجاد این زنجیره کامل در نظر گرفته و مقدمات کار با انتخاب اعضای هیئت موسس شرکت فوق انجام شده است.

شاه‏حسینی وجود 70 واحد مرغداری گوشتی و شش واحد مرغ تخم‏گذار با تولید سالانه بیش از 11 هزار تن گوشت و 3 هزار تن تخم مرغ و وجود دو شرکت تعاونی فعال مرغداران را از ظرفیت‏های سرخه در این بخش اعلام کرد.

وی، وجود زمینه ایجاد کشتارگاه و سردخانه به دلیل تامین مرغ مورد نیاز از طریق مرغداران شهرستان، وجود زمینه ایجاد کارخانه دان مرغ با توجه به نیاز مرغداران، رفع مشکل ناشی از عدم برگشت وجه مرغ تحویلی را از دلایل پیشنهاد ایجاد زنجیره تولید در این شهرستان ذکر کرد.

انتهای پیام/2249/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول