اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری

2500 کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف در کنارک جمع‌آوری شد

مسئول بهداشت محیط کنارک گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون دو هزار و 500 کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف انسانی در شهرستان کنارک جمع‌آوری و معدوم سازی شده است.

2500 کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف در کنارک جمع‌آوری شد

الهه نجمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کنارک اظهار داشت: واحد بهداشت محیط شهرستان کنارک توانسته است از ابتدای سال جدید، 13 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف را براساس ماده 13 قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و ماده 14 به مراجع قضایی معرفی کند.

وی افزود: همچنین این واحد، چهار محل کسب غیر بهداشتی که دو مرکز در شهر کنارک و دو محل غذاخوری در زرآباد بوده را پلمپ و تعطیل کرده است.

مسئول بهداشت محیط کنارک ادامه داد: تعداد 12 محل کسب متخلف که اقدام به فروش مواد غیرمجاز از جمله انواع پان، سوپاری و ناس می‌کردند نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

نجمی عنوان کرد: خوشبختانه با همکاری مستمر و پیگیر بازرسان بهداشت محیط به طور روزانه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در سطح شهرستان تاکنون 805 مورد بازدید انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برداشت تعداد 70 نمونه میکروبی آب، برداشت 25 نمونه مواد غذایی، برگزاری تعداد 27 جلسه آموزشی در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های بهداشت محیط از اقدامات این واحد بهداشتی است.

مسئول بهداشت محیط کنارک افزود: به منظور کنترل سلامت آب، تعداد 2 هزار و 994 مورد تست کلر مازاد از آب آشامیدنی مردم در سطح شهر و روستاها انجام شده است.

وی یادآور شد: از دیگر اقدامات این واحد بهداشتی راه‌اندازی کارگاه تالاسمی ویژه برادران حوزه‌های علمیه منطقه بود که به مناسبت هفته تالاسمی برگزار شد.

نجمی گفت: با توجه به اینکه طلاب این حوزه‌ها از عاقدان آینده هستند ضروری بود تا نسبت به انجام آزمایشات قبل از ازدواج آشنایی پیدا کرده تا افرادی که از نظر بیماری‌های خونی نظیر هموفیلی مشکل دارند، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و پرونده تشکیل داده تا مشکل آنها برطرف شود.

انتهای پیام/75002/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول