اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول یک سال گذشته

71 هزار کیلوگرم لاشه دام سبک و سنگین در قم معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: سال گذشته 18 هزار و 825 کیلوگرم لاشه دام سبک و 52 هزار و 320 کیلوگرم لاشه دام سنگین در کشتارگاه‌ها ضبط و معدوم شد.

71 هزار کیلوگرم لاشه دام سبک و سنگین در قم معدوم شد

مهدی رفیعی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان قم نظارت بسیار دقیق و جدی بر بهداشت عمومی دام‌ها و عرضه گوشت سالم به بازار دارد اظهار داشت: سال گذشته 23 هزار و 201 نوبت از اماکن عرضه گوشت قرمز، سفید و تخم مرغ در سطح استان قم بازرسی صورت گرفت.

وی افزود: در این مدت 2 هزار و 29 مورد آزمایش بر روی مواد غذایی صورت گرفت که 149 مورد پرونده تخلفاتی به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی دامی تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم از صدور 18 هزار و 729 مورد گواهی حمل و نقل خبر داد و گفت: در این راستا از 410 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی نمونه‌برداری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه پس از بررسی‌های لازم آن دسته از فرآورده‌های خام دامی که دچار مشکل شده بودند به صورت کامل ضبط شدند تصریح کرد: در این راستا 35 هزار و 444 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی ضبط شده است.

رفیعی ادامه داد: در طول سال گذشته 16 میلیون و 108 هزار و 390 قطعه لاشه طیور در کشتارگاه‌ها مورد بازرسی قرار گرفت و 46 هزار و 445 قطعه از لاشه‌های یاد شده به دلیل تشخیص بروز بیماری ضبط و معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با تاکید بر اینکه نظارت بر بهداشت دام در کشتارگاه‌ها برای دام‌های سبک و سنگین به صورت تفکیک شده انجام می‌شود اظهار کرد: در طول یک سال گذشته 488 هزار و 16 راس لاشه دام سبک و 14 هزار و 541 راس لاشه دام سنگین در کشتارگاه‌ها توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی استان قم مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی لاشه دام‌های بیمار بیان داشت: در طول بازرسی‌ها هزار و 331 راس لاشه دام بیمار ضبط و معدوم شد.

رفیعی با تاکید بر اینکه ورود هرگونه بز، گوسفند، گوساله و گاو که به قم وارد می‌شود با نظارت اداره کل دامپزشکی صورت می‌گیرد ابراز داشت: در طول یک سال گذشته 345 هزار و 901 راس گوسفند و بز و 17 هزار و 721 راس گاو و گوساله به استان قم وارد شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به میزان ضبط و معدوم شدن لاشه‌های دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: 18 هزار و 825 کیلوگرم لاشه دام سبک و 52 هزار و 320 کیلوگرم لاشه دام سنگین در طول یک سال گذشته ضبط و معدوم شد.

انتهای پیام/78005/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول