اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بسیج ورزشکاران مروج منش پهلوانی

با پیشرفت ورزش در رشته‌های مختلف، در برخی موارد از جایگاه پهلوانی خود فاصله گرفته‌ و شاهد رواج بی‌اخلاقی‌هایی هستیم که برای رفع این خلأ، بسیج ورزشکاران با مأموریت گسترش اخلاق و منش‌ پهلوانی عرض اندام کرده است.

بسیج ورزشکاران مروج منش پهلوانی

به گزارش خبرگزاری فارس همدان، هدف بسیج ورزشکاران ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی و گسترش اخلاق ورزشکاری و منش‌پهلوانی است، به همین منظور خبرگزاری فارس، تصمیم گرفت نگاهی گذرا به تأثیرگذاری بسیج ورزشکاران و عملکرد بسیج ورزشکاران استان همدان داشته باشد.

باید گفت بسیج ورزشکاران با نهادهای وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌ها، هیئت‌های ورزشی، باشگاه‌های ورزشی در ارتباط است.

این سازمان در استان‌ها با نام سازمان بسیج ورزشکاران و در شهرستان‌ها با نام کانون و دفاتر بسیج ورزشکاران فعالیت می‌کند.

مخاطبین این سازمان معاونین سازمان‌ها، معاونین ارشد، رؤسای فدراسیون‌ها، رؤسای هیئت‌های ورزشی، مدیران عامل، مدیر مسئولان رسانه‌ها، پیشکسوتان، ورزشکاران و قهرمانان ملی، لیگی، استانی و شهرستان، داوران، مربیان و تمام اقشاری که در ارتباط با ورزش از کودکی تا سن پیری فعالیت می‌کنند هستند.

الگوسازی و جهت‌دهی به رفتار ورزشکاران قهرمان به سوی ورزشکارانی بااخلاق، مؤمن، تکلیف‌گرا، بصیر، ولایت‌مدار و پهلوان از دیگر اهداف این سازمان است.

با استفاده از ورزش امروز می‌توان اسلام ناب محمدی را در جهان گسترش داد و ایران می‌تواند پرچم‌دار این حرکت باشد.

در اینجا بسیج ورزشکاران می‌تواند ورزشکاران را در راستای الگو بودن آموزش دهد تا شاهد برخی بی‌اخلاقی‌ها در ورزش کشورمان نباشیم.

اگر در هر یک از باشگاه‌های ورزشی و هیئت‌های ورزشی ما یک پایگاه بسیج احداث کنیم و فرهنگ بسیجی را در این مکان‌ها گسترش دهیم قطعاً هم در عرصه قهرمانی و هم در عرصه پهلوانی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهیم داشت.

وقتی ورزشکار ما مدام نام حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و ابوالفضل عباس (ع) و تمام اهل بیت(ع) را بر زبان داشته باشند قطعاً با کمک و یاری آنها بیشتر پیشرفت خواهند کرد و ورزش سالم تر و پاک‌تر و بدون حاشیه‌ای را خواهیم داشت.

در اینجا پای صحبت رییس بسیج ورزشکاران همدان نشستیم و به بررسی عملکرد این سازمان در همدان توجه کردیم.

رییس بسیج ورزشکاران همدان با بیان اینکه بسیج نقش مهمی در فرهنگ‌سازی در ورزش ایفا می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس همدان اظهار داشت: اگر هر دستگاهی با چنین فرهنگی پیوند بخورد به یقین شاهد رشد و پیشرفت آن دستگاه خواهیم بود و هدف اصلی بسیج ورزشکاران پر کردن خلا‌های فرهنگی ورزش است.

علیرضا شمسی‌پور افزود: سازمان بسیج ورزشکاران استان همدان نیز در این زمینه تمام تلاش‌های خود را انجام داده است و با توجه به اهداف والای بسیج طرح شجره طیبه حلقه‌های صالحین به خوبی در ورزش همدان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد:  صالحین در واقع، به منزله هموار کردن مسیر ظهور امام عصر (عج)، کادرسازی برای انقلاب و نیز جریان‌سازی فرهنگی در کشور، با هدف غالب شدن رویکرد فرهنگی در تشکل‌های فرهنگی، دینی و با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب برای مبارزه با جنگ نرم است.

رئیس بسیج ورزشکاران همدان با بیان اینکه مربیان تمام رشته‌های ورزشی برای آموزش و تربیت به‌ عنوان سرگروه حلقه‌های صالحین به مشهد اعزام می‌شوند، تأکید کرد: این نوع از آموزش و تسری آن در بین ورزشکاران باعث می‌شود تا مسائلی که ورزشکاران ما در سال‌های گذشته در مسابقات برون‌مرزی به ‌وجود آوردند و از دید دوربین‌ها هم دور نماند دیگر صورت نگیرد.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف این سازمان تربیت ورزشکارانی است که سفیر خوبی برای جمهوری اسلامی در مسابقات برون‌مرزی باشند.

شمسی‌پور با اشاره به اردوهای راهیان نور به خبرنگار ورزشی فارس همدان گفت: اردوهای راهیان نور تزریق فرهنگ ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی، زیر پا گذاشتن غرورها، از قهرمانی به پهلوانی رسیدن را در دستور کار دارد.

وی تأکید کرد: سال گذشته بالغ بر یک هزار نفر از ورزشکاران شاخص المپیکی و ورزشکارانی که در مسابقات بین‌المللی و برون‌مرزی مدال کسب کرده‌اند در اردوهای راهیان نور شرکت کردند.

رئیس بسیج ورزشکاران همدان با بیان اینکه تنها قشر بسیج هستیم که کمترین هزینه را برای اعزام به اردوهای راهیان نور می‌گیریم اظهار کرد‌: امسال نیز تا به این لحظه بالغ بر 450 نفر از ورزشکاران استان همدان را به مناطق عملیاتی فتح‌المبین، رمضان، هویزه، شلمچه، طلاییه، اروندکنار، معراج شهدا و منطقه عملیاتی کربلا 4 در جنوب و مناطق عملیاتی روان سر، جوانرود، پاوه، چهارزیر، مرصاد، قلاویز، اذگله، قصرشیرین، سرپل ذهاب در غرب کشور اعزام کرده‌ایم.

وی درباره فعالیت سازمان بسیج ورزشکاران در شهرستان‌ها نیز گفت: در شهرستان‌ها این سازمان با نام کانون فعالیت می‌کنند و با افتخار می‌توانم بگویم تمام شهرستان‌های استان با یاری سازمان بسیج ورزشکاران استان، سپاه و اداره ورزش و جوانان این شهرستان‌ها فعال شده‌اند.

شمسی‌پور ابراز داشت: برای تمام این کانون‌ها مکان مناسبی ایجاد شده و از امکاناتی خوبی نیز بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های انجام در سازمان بسیج ورزشکاران استان همدان بیان داشت: سرکشی به خانواده‌های شهدا، تأسیس پایگاه حمزه سیدالشهدا و تجهیز سازمان بسیج ورزشکاران استان و کانون شهرستان‌ها از دیگر فعالیت‌های این سازمان بوده است.

رئیس بسیج ورزشکاران استان همدان درباره برنامه‌های پیش رو نیز ابراز داشت: یکی از برنامه‌های بسیار مهم ما در سال جاری برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان همدان است که تمام سعی و تلاش بنده در این است.

وی ادامه داد: ما تا جایی پیش رفته‌ایم که نقاط ضعف و قوت تمام استان‌هایی که این یادواره را برگزار کرده‌اند را بررسی کرده‌ایم و قصد این را داریم تا در این یادواره از مسئولان رده بالای کشوری دعوت کنیم.

شمسی‌پور ابراز داشت: تا به حال مقدمات این کار نظیر جمع‌آوری اطلاعات نظیر تاریخ تولد و شهادت، وصیت‌نامه و محل شهادت و عملیات آن جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به همکاری بیشتر با هیئت‌های ورزشی و باشگاه‌های ورزشی استان همدان گفت: در چند باشگاه ورزشی بزرگ استان قصد احداث یک پایگاه بسیج را داریم.

رئیس بسیج ورزشکاران همدان ابراز داشت: همچنین در این سال کارها و فعالیت‌های خود را بیشتر به سمت کیفیت خواهیم برد تا بسیج ورزشکاران استان همدان همان طور که در گذشته بازو توانمند ورزش استان همدان بوده در آینده نیز باشد.

وی در مورد تعداد ورزشکاران بسیجی استان گفت: ما نزدیک به 2 هزار نفر در بخش آقایان و 700 ورزشکار بسیجی در بخش بانوان در استان همدان داریم که این آمار قطعا افزایش پیدا خواهد کرد.

شمسی‌پور با اشاره به اتفاق خوب سال 91 برای بسیج ورزشکاران استان همدان اذعان کرد: فتح‌الله فریدی وثوق، از بسیج ورزشکاران استان همدان و سرگروه حلقه تربیتی صالحین در بسیج ورزشکاران به عنوان نماینده‌ای از بسیج ورزشکاران از استان همدان گزارش حلقه‌های صالحین را در نزد رهبر معظم انقلاب قرائت کردند.

وی با اشاره به کسب مدال‌های این ورزشکار اظهار داشت: سوم جهانی در سال 1390 در آلمان، دوم آسیا در سال 1391 در تایلند، سوم آسیا در سال 1391 در تایلند همچین این ورزشکار مدال برنز جهانی جودو خود را به محضر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اهدا کرد که این موضوع بهترین اتفاق برای بسیج ورزش استان همدان بود.

رئیس بسیج ورزشکاران استان همدان با اشاره به نزدیک بودن ایام ارتحال امام خمینی (ره) نیز بیان داشت: ورزشکاران بسیجی استان همدان هر ساله یاری سازمان بسیج ورزشکاران استان مسیر امامزاده عبدالله همدان تا مرقد امام را رکاب می‌زنند که امسال 18 سال این حرکت بزرگ بسیج ورزشکاران همدان است.

وی در پایان با بیان اینکه تلاش ورزشکاران بسیجی استان همدان برای خلق حماسه سیاسی است گفت: دشمن تلاش می‌کند تا در 24 خرداد ماه روحیه خلق حماسه سیاسی در بین مردم از بین برود اما این بار هم مردم جواب دندان‌شکنی به آنها خواهند داد و جوانان و ورزشکاران استان همدان در خلق این حماسه تمام تلاش خود را می‌کنند.

----------------------------

محمدرضا بهرامی صفت

----------------------------

انتهای پیام/89018/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول