اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج ورزشکاران همدان خبر داد

رکابزنی از حرم تا حرم

رئیس بسیج ورزشکاران همدان گفت: به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) 150 دوچرخه‌سوار همدانی از حرم امامزاده عبدالله همدان تا مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی را رکاب می‌زنند.

رکابزنی از حرم تا حرم

علیرضا شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس همدان با اشاره به نزدیک بودن سالگرد ارتحال امام خمینی‌(ره) اظهار داشت: در بیست و چهارمین سالروز فراق امام امت، ملت مؤمن و قدرشناس ایران حرم مطهر امام خمینی (ره) را بار دیگر به عرصه تجلی وفاداری عمیق ایرانیان به راه و مکتب امام تبدیل خواهند کرد و با آرمان‌های امام راحل تجدید بیعت می‌کنند.

وی افزود: بسیج ورزشکاران استان همدان نیز در این راستا به مانند 17 سال گذشته در یک حرکت زیبا مسیر همدان تا مرقد ایشان را با دوچرخه‌های خود رکاب می‌زنند که البته این مراسم با عنوان حرم تا حرم، از حرم امامزاده عبدالله آغاز و با ادای احترام به حرم امام (ره) پایان می‌یابد.

رئیس بسیج ورزشکاران همدان با اشاره به فعالیت‌های گسترده بسیج ورزشکاران در انجام کارهای فرهنگی بیان کرد: بسیج ورزشکاران تاکنون بیش از 450 نفر را به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: فروردین‌ماه امسال پیرو برنامه‌های فرهنگی بسیج 200 نفر از ورزشکاران و مدال‌آوران همدان را به مناطق عملیاتی فتح‌المبین، رمضان، هویزه، شلمچه، طلاییه، اروندکنار، معراج شهدا و منطقه عملیاتی کربلا 4 اعزام شدند.

شمسی‌پور ابراز داشت: در اردیبهشت‌ماه سال 92 نیز 250 ورزشکاران، مدال‌آور و خبرنگاران ورزشی را به مناطق عملیاتی غرب کشور روان سر، جوانرود، پاوه، چهارزیر، مرصاد، قلاویز، اذگله، قصرشیرین، سرپل ذهاب اعزام کردیم.

وی با اشاره به اهداف بسیج ورزشکاران در راستای اعزام ورزشکاران به مناطق عملیات جنگی گفت: پهلوانی آمیخته با ورزش است و بزرگترین و برترین پهلوانی‌های ما در زمان دفاع مقدس بودند و با اعزام ورزشکاران امروز می‌خواهیم این ورزشکاران با حال و هوای جنگ و منش پهلوانی آشنا شوند.

رئیس بسیج ورزشکاران استان همدان تأکید کرد: حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، گسترش فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت و انتقال به نسل جوان از اهداف اردوهای راهیان نور است.

وی با اشاره به یادواره شهدای ورزشکار اظهار کرد: بیش از 400 شهید ورزشکار در استان همدان داریم که فعلاً در حال بررسی و جمع‌آوری مشخصات شناسنامه‌ای، محل و زمان شهادت، رشته ورزشی، وصیت‌نامه و خاطرات این شهیدان هستیم تا یادواره بسیار باشکوهی را در مقام آنها برگزار کنیم.

شمسی‌پور با بیان اینکه این یادواره باید در خور شأن شهدای ما باشد، اضافه کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها برای چاپ کتاب شهدای ورزشکار نیز صورت گرفته که امیدوارم در آینده نزدیک نیز شاهد چاپ این کتاب باشیم.

وی با اشاره به رویکرد سازمان بسیج ورزشکاران در همدان گفت: بسیج ورزشکاران در پی پرکردن خلأها و کمبودهای فرهنگی ورزش کشور است و در سال 92 بیشتر به سمت کیفی کردن کارهای بسیج ورزشکاران رفته‌ است.

رئیس بسیج ورزشکاران همدان با اشاره به دو باشگاه فوتبال بزرگ همدان بیان کرد: به دنبال تأسیس یک پایگاه مقاومت بسیج در این دو باشگاه هستیم تا طرح حلقه‌های صالحین را نیز در این دو باشگاه برگزار کنیم.

انتهای پیام/89018/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول