اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار قالیباف با مردم کردستان مطرح شد

انتخاب مدیری کارآمد لازمه رفع مشکلات کشور است

یکی از مسئولان ستاد قالیباف در استان کردستان مدیریت کارآمد را لازمه رفع مشکلات کنونی کشور دانست.

انتخاب مدیری کارآمد لازمه رفع مشکلات کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدمهدی تخت‌فیروزه در دیدار مردمی قالیباف با مردم کردستان در مسجد جامع سنندج اظهار کرد: ‌مردم کردستان مردمانی همیشه در صحنه بوده و از مرزداران غیور ایران اسلامی به شمار می‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: ‌مردم این استان با وجود هجمه‌ها و تلاش‌های دشمنان همواره ثابت کرده‌اند که انقلاب و ملت را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کنند.

تخت‌فیروزه به سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان در اردیبهشت‌ماه 88 اشاره و خاطرنشان کرد: سخنان رهبری در مورد وحدت اهل سنت و تشیع در جمع مردم شهیدپرور سنندج بسیاری از توطئه‌ها و حرف و حدیث‌هایی را که دشمنان می‌خواستند به وسیله آن تفرقه‌افکنی کنند پایان داد.

وی از استان کردستان به عنوان نماد وحدت و برادری یاد کرد و بیان داشت: ‌وجود برادارن و خواهران اهل سنت و تشیع در کنار هم و یک‌پارچه در این استان نویدبخش وحدت جهان اسلام است.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج خاطرنشان کرد: ‌رهبر معظم انقلاب در این سفر با بیان اینکه هر کسی چه شیعه و چه سنی بخواهد با بیان مطالبی تفرقه ایجاد کنند مزدور دشمن هستند و این منویات معظم‌له گره وحدت و یکپارچگی مردم را مستحکم‌تر کرد.

وی با بیان اینکه کردستان استانی مستعد در بسیاری از زمینه‌هاست گفت: متاسفانه به خاطر پاره‌ای از مشکلات در قبل و بعد از انقلاب در بحث توسعه این استان آنچان که خواست مردم است کار نشده است.

تخت‌فیروزه افزود: منکر کارهای انجام شده توسط مسئولین در دولت‌های گذشته نیستم ولی آنگونه که سزاوار و شایسته مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار کردستان است عمل نشده و نیاز به شتاب در این حوزه داریم.

وی از سفر تاریخی رهبر به عنوان نقطه عطفی در بحث توسعه و پیشرفت کردستان نام برد و بیان کرد: با نگاه بلند معظم‌له و تخصیص اعتبارات خاص به استان توسعه بسیار خوبی به ویژه در بحث عمران و آبادانی در این استان صورت گرفته است.

به گفته تخت‌فیروزه، رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی تنها خواسته مردم کردستان به تبع از ملت است و برای تحقق این مهم مدیریت کارآمد در رأس دولت نیازی اساسی است.

وی مشکل اصلی شهرهای استان را مدیریت شهری دانست و گفت:‌ امیدواریم با سرکار آمدن محمدباقر قالیباف با توجه به سابقه مدیریتی موفق در شهرداری تهران شاهد رفع این مشکل در آینده نزدیک باشیم.

یکی دیگر از مسئولان ستاد قالیباف به پروسه برگزاری انتخابات در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: انتخابات واژه‌ای مقدس است اما انتخاب فرد اصلح بسیار مقدس‌تر است.

جمشید وزیری از قرن حاضر به عنوان قرن سرعت اطلاعات نام برد و بیان داشت: در دنیا اطلاعات امروز که همه به نوعی روی هم اثرگذار و اثرپذیر هستند باید بدانیم که از مدیرانمان چه می‌خواهیم و براساس خواسته‌ها و شناخت از افراد آنان را انتخاب کنیم.

به گفته وی، مدیری که در قرن 21 بتواند به سرعت سلایق و خواسته‌های مردم را عملیاتی کند نیاز مردم کشور است.

وزیری از دنیای امروز به عنوان دنیای دانایی، مردم‌سالاری و دموکراسی نام برد و گفت: مدیری تحول‌گر، برنامه‌محور، دانایی‌محور، مبتنی بر صداقت و با اقتدار نیاز مردم ایران در دنیای امروز است.

وی از اقتصاد و اشتغال به عنوان دو مشکل اساسی در سطح کشور به ویژه استان کردستان نام برد و افزود: تورم و گرانی در طول هشت سال گذشته به مردم فشار زیادی وارد کرده است تا جایی که یارانه‌های 45 هزار تومانی وارد یک جیب مردم شده و گرانی‌های سرسام‌آور 200 هزار تومان را از جیب دیگر آنها خارج می‌شود.

وزیری داشتن یک مدیریت سالم و درست را مهم‌ترین نیاز کشور برای رفع مشکلات دانست و افزود: مردم ایران مردمی متدین هستند که بنا به دستور قرآن آنچه را برای خود می‌پسندند به دیگران نیز می‌دهند و تنها با وجود مدیران درست این مهم در جامعه به صورت رفتاری ملی در می‌آید.

وی افزود: ما باید در راس دولت مدیرانی داشته باشیم که فرصت‌ها را در سراسر کشور به صورت عادلانه و بدون نگاه قومی و مذهبی تقسیم کنند.

یکی دیگر از هواداران قالیباف نیز اظهار کرد:‌ تجربه نام‌گذاری سال‌ها در سنوات گذشته از سوی رهبری به عنوان نقشه راه در پیشرفت و آبادانی کشور همواره راه گشای مسئولین و نظام بوده است.

اوسطی تصریح کرد: تحقق شعار امسال نیازمند حضور و تلاش مردم و مسئولین نظام به معنای واقعی است.

وی از قالیباف به عنوان فردی موفق در عرصه مدیریتی نام برد و بیان داشت: مردم کردستان امروز آمده‌اند تا در کنار رهبری و با انتخاب مدیری موفق یک حماسه سیاسی را در سال‌جاری رقم بزنند و پیشگام حماسه سیاسی درایران اسلامی باشند.

وی با بیان اینکه امسال در کنار حماسه سیاسی به فرموده مقام معظم رهبری سال حماسه اقتصادی نیز هست افزود: کردستان علی‌رغم داشتن استعداد و ظرفیت‌های خوب جغرافیایی، فرهنگی، اجتماعی با وجود تلاش‌هایی انجام شده در بعد از انقلاب هنوز محروم مانده است.

اوسطی افزود: همه مسئولین داخل و خارج از استان بر این عقیده‌اند که زمینه رشد کردستان در سیاست‌گذاری‌های کلان دیده شده است اما در میدان و عرصه عمل به تکامل نرسیده است.

وی افزود: متاسفانه به دلایل مختلفی امروز با وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی که در این استان وجود دارد در عملیاتی‌کردن سیاست‌گذاری‌های کلانی که قطعا مسیر رشد و آبادانی کردستان را مهیا می‌کند شاهد ایستایی هستیم.

انتهای پیام/79002/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول