اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی بشرویه خبر داد

سنجش بینایی 940 کودک در شهرستان بشرویه

رئیس اداره بهزیستی بشرویه گفت: در راستای اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم 940 کودک در این شهرستان زیرپوشش برنامه غربالگری بینایی قرار گرفتند.

سنجش بینایی 940 کودک در شهرستان بشرویه

محمد خادم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: تنبلی چشم یکی از علل نابینایی و کم‌بینایی خفیف تا شدید است به طوری که تنبلی چشم شایع‌ترین علت نابینایی یک چشمی در افراد زیر 20 سال و دومین علامت کاهش بینایی در کودکان است.

وی ادامه داد: در صورت وجود تنبلی چشم، کاهش دید یک‌طرفه و گاهی دوطرفه است که حتی با اصلاح عیب انکساری و رفع مشکل ساختمانی چشم برطرف نمی‌شود و ادامه می‌یابد.

رئیس اداره بهزیستی بشرویه تصریح کرد: بیماری تنبلی چشم در سن سه تا شش سالگی به راحتی قابل تشخیص و درمان است و اگر به موقع تشخیص داده و درمان نشود، فرد از یک یا هر دو چشم بسیار کم بینا و یا نابینا می‌شود.

خادم افزود: تنبلی چشم در بعضی موارد، عارضه یا علامت ظاهری یا تغییر فرم یا حالت چشم ندارد و با انجام تست و معاینه توسط مربیان، کارشناسان بینایی‌سنج و چشم پزشکان قابل تشخیص و درمان است.

وی عنوان کرد: برنامه غربالگری بینایی برای تشخیص زود‌هنگام تنبلی چشم و سایر اختلال‌های بینایی در کودکان سه تا شش سال در کل کشور انجام می‌شود که در این راستا تعداد 940 کودک در این شهرستان مورد‌ سنجش بینایی (طرح تنبلی چشم) قرار گرفتند.

رئیس اداره بهزیستی بشرویه اذعان داشت: در این طرح 74 کودک به صورت رایگان معاینه شده‌اند و مبلغ 12 میلیون ریال به منظور کمک هزینه خرید عینک طبی و 9 میلیون ریال نیز برای هزینه‌های ایاب و ذهاب، چاپ فرم و تبلیغات به موسسه خیریه علی‌ابن ابیطالب (ع) که مجری طرح بوده است، پرداخت شد.

خادم خاطر نشان کرد: همچنین نوزادان تازه متولد شده با دستگاه سنجش شنوایی معاینه شده و در صورت وجود مشکل در شنوایی آنها روند درمان پیگیری و هزینه‌های درمانی آنها پرداخت شده است.

انتهای پیام/69006/ط20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول