اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان قدس:

کاندیداها با تبعیت از احراز صلاحیت‌ها مطابق قانون عمل کنند

امام جمعه شهرستان قدس گفت: کاندیداها از احراز صلاحیت‌ها تبعیت کنند و برابر قانون عمل کنند.

کاندیداها با تبعیت از احراز صلاحیت‌ها مطابق قانون عمل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قدس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میراحمدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان قدس ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: حفظ اتحاد و همدلی یکی از مهم‌ترین شرایط برگزاری انتخاباتی پرشور در کشور است.

وی ادامه داد: با اعلام نظر شورای نگهبان به عنوان یک نهاد مطمئن در مورد احراز صلاحیت داوطلبان این دوره از انتخابات کاندیداها باید نسبت به اعلام این مهم تابع باشند.

این مسئول گفت: برگزارکنندگان انتخابات باید شرایط لازم برای حضور پرشور مردم در این انتخابات را فراهم کنند و با ایجاد شور و نشاط انتخاباتی مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی تشویق و ترغیب نمایند.

میراحمدی با بیان اینکه ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی حضور در پای صندوق‌های رأی را یک تکلیف می‌دانند افزود: توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان برای عدم حضور مردم در این صحنه بی‌نتیجه خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه کاندیداها در بررسی صلاحیت‌ها باید تابع نظر شورای نگهبان باشند افزود: اگر چه ممکن است رد صلاحیت‌شدگان از میان افرادی مشهور و سیاستمدار باشند اما بر اساس آنچه رهبر معظم انقلاب اخیراً در بیانات خود اظهار داشتند، ریاست جمهوری شرایطی دارد که هر شخصی واجد آن شرایط نیست و بنابر فرموده رهبری، شورای نگهبان باید مانند ادوار گذشته، بی‌اعتنا به جوسازی‌های انتخاباتی، در احراز صلاحیت‌ها صددرصد طبق قانون عمل کند.

امام جمعه شهرستان قدس گفت: برخی افراد بر اساس تصورات واهی فکر می‌کنند شورای نگهبان باید به طور حتم آنها را تایید کند و اگر رد صلاحیت شوند، طرفداران باید به خیابان‌ها آمده و به صورت نامتعارف اعتراض کنند.

وی در پایان گفت: هر چه بیشتر به زمان برگزاری انتخابات در کشور نزدیک می‌شویم مردم برای حضور در این صحنه لحظه‌شماری می‌کنند و مطمئن هستیم این بار نیز انتخابات ایران در جهان می‌درخشد.

همچنین امام جمعه شهرستان ملارد نیز در خطبه‌های نماز جمعه ملارد با بیان اینکه مردم با حضور پرشور خود در انتخابات در امتحانی بزرگ پیروز می‌شوند افزود: این حضور سبب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی حسینی نوری نیز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: امروز دشمن با راه‌اندازی توطئه و ترفندهای مختلف در نظر دارد تا این انتخابات در کشور را مورد هجمه قرار دهد.

وی ادامه داد: در این راستا آگاهی و ارتقای بصیرت مردم از این دسایس امری مهم به شمار می‌رود.

امام جمعه شهرستان ملارد با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون کشور به طور میانگین هر سال شاهد برگزاری انتخابات بوده است، افزود: برای برگزاری هر یک از این انتخابات در کشور شاهد توطئه‌های دشمنان بودیم اما هر بار درایت و هوشیاری ملت ایران و حضور پرشور آنان در پای صندوق‌های رأی سبب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شده است.

*اتحاد و همدلی ملت ایران ناگسستنی است

حسینی نوری در ادامه سخنان خود تأکید کرد: دشمنان تصور می‌کنند که می‌توانند با توطئه و گفتن یاوه اتحاد ملت ایران را از بین ببرند اما باید اعلام کنیم که این اتحاد و همدلی ملت ایران هیچگاه از بین رفتنی نیست و هیچ قدرتی قادر نیست این مهم را از ملت ایران بگیرد.

وی افزود: ملت ایران باید بدانند که دشمنان به دنبال روی کار آمدن فردی هستند که کشور ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مسیر وابستگی و عقب‌ماندگی در تمام عرصه‌های صنعتی، علمی، ورزشی، فرهنگی و.... قرار دهد و در مسیر سیاست بیگانگان و اجنبیان باشد.

امام جمعه ملارد بیان داشت: ملت ایران با ولایتمداری و بصیرت کامل در این انتخابات شرکت کرده و به فردی رأی خواهند داد که از هر نظر کامل باشد و بتواند اداره این کشور را به دست بگیرد لذا این توطئه دشمنان نیز بر سرنوشت کشور هیچ تأثیری نخواهد داشت. 

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت گسترده رسانه‌های غربی در زمینه انتخابات ایران، گفت: رسانه‌های غربی از ماه‌های گذشته جنگ روانی را آغاز کرده‌اند و تلاش می‌کنند با بحرانی جلوه دادن اوضاع کشور و بزرگ‌نمایی مشکلات، مردم را از حضور در پای صندوق‌های رأی مایوس کنند.

وی در پایان گفت: روز 24 خرداد حماسه‌ای بزرگ از سوی ملت ایران خلق خواهد شد و دشمنان به یأس و ناامیدی بیشتر می‌رسند.

انتهای پیام/2302/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول