اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر میراث فرهنگی ملایر:

5 انجمن‌ برتر میراث فرهنگی ملایر تقدیر می‌شوند

مدیر میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری ملایر گفت: پنج انجمن برتر میراث فرهنگی ملایر تقدیر می‌شوند.

5 انجمن‌ برتر میراث فرهنگی ملایر تقدیر می‌شوند

محمد بشری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با توجه به اینکه در شهرها و روستاهای ملایر حافظان میراث فرهنگی برای صیانت از آثار تاریخی گذشتگان وجود دارد، در هفته میراث فرهنگی از بهترین و برترین انجمن‌ها تقدیر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان ملایر با 367 اثر تاریخی شناسایی شده و با ثبت ملی 167 اثر در حوزه میراث فرهنگی فعالیت دارد که ثبت جهانی دو اثر برجسته این شهرستان در حال پیگیری است.

*ارگ نوشیجان و شهر زیرزمینی سامن جهانی می‌شوند

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر بیان داشت: پرونده دو اثر باستانی ارگ نوشیجان و شهر دستکند زیرزمینی سامن برای ثبت جهانی ارسال شده است هر چند که شهر زیرزمینی سامن هنوز به شکل رسمی بازگشایی و به طور کامل مرمت نشده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت مطلوب می‌تواند مشکل اشتغال را حل کند، افزود: با تأمین اعتبار و امکانات خوبی که در زمینه صنایع‌ دستی می‌توان ایجاد کرد، می‌توان مشکل اشتغال را نیز تا حدودی برطرف کرد.

بشری با اشاره به تقارن هفته میراث فرهنگی با گرامیداشت روز سوم خرداد اظهار کرد: همزمان با ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر با سوم خرداد در مجموعه گردشگری بام ملایر، جشن شاد کودکانه با هنرنمایی هنرمندان، اجرای موسیقی و اهدای جوایز برای کودکان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: نمایش خیابانی توسط گروه نمایش خیابانی هنرمندان برتر کشور نیز در این برنامه شاد برگزار می‌شود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر اجرای موسیقی و رقص محلی را از دیگر برنامه‌های این روز برشمرد و افزود: در انتهای برنامه‌ها پرواز بادبادک‌ها انجام می‌شود که بر این اساس به 30 نفر از شرکت‌کنندگان هدیه نقدی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/89003/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول