اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میناب:

لباس رئیس جمهوری اندازه منتخب مردم باشد

امام جمعه میناب با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: ملت باید با بینش قوی و بصیرت لازم فردی را انتخاب کنند و به آن رای دهند که لباس رئیس جمهوری اندازه وی باشد.

لباس رئیس جمهوری اندازه منتخب مردم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب واقع در شرق مرکز هرمزگان، حجت‌الاسلام و المسلمین میرزا حسین معتمدی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه میناب ضمن اشاره به دیدارهای مقام معظم رهبری طی هفته گذشته به تشریح بیانات معظم له در جمع ادیبان پرداخت و افزود: انقلاب اسلامی ایران آن گونه که شایسته است هنوز شناخته نشده است.

وی اظهار داشت: امام خمینی انقلاب اسلامی را مطالبه گر خلق کرد.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات 24 خردادماه اشاره کرد و گفت: انتخابات پرشور، آرام و با سلامت از نقشه‌های راه در برگزاری انتخابات است.

معتمدی فر در ادامه با ذکر این مطلب که مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری سیلی به صورت دشمنان می‌زنند که در طول 35 سال گذشته از ملت نخورده‌اند، تأکید کرد: ملت ایران همواره و در همه صحنه‌‌ها نشان داده‌ است که از انقلاب خسته نیستند.

خطیب جمعه میناب همچنین «خطبه شقشقیه» امام علی (ع) را مورد بحث قرار داد و اظهار داشت: در انتخابات آینده باید رئیس جمهوری انتخاب شود که در سایز دهه چهارم انقلاب باشد و لباس ریاست جمهوری نیز بر قامت وی اندازه باشد. ملت باید با بینش قوی و بصیرت لازم فردی را انتخاب کنند و به آن رأی دهند که لباس رئیس جمهوری اندازه وی باشد.

امام جمعه میناب حفیظ بیت المال بودن از مهمترین شاخص‌های یک رئیس جمهور ذکر کرد و گفت: کسی که رئیس جمهور می‌شود سوگند یاد می‌کند که حفیظ باشد نه این که دست دیگری را برای تبلیغ بلند کند.

معتمدی فر پرهیز از امور بی ارزش، دوری از «اندیشه بنی امیه‌ای» و جلوگیری از سو استفاده از بیت المال را از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حضور رئیس جمهور در ستاد انتخابات وزارت کشور و همراهی وی با یکی از کاندیداها را حرکتی خلاف قانون برشمرد و افزود: وزرات کشور باید مهد قانون و عمل به آن باشد.

امام جمعه میناب همچنین با تاکید بر این که حرمت رئیس جمهوری باید حفظ شود بیان کرد: مرید و مراد بودن فرق می‌کند ولی شان رئیس جمهور درست کردن میکروفن برای دیگری نیست.

وی با بیان این که مردم و ملت ایران فهیم و بصیر هستند اظهار داشت: مرخصی و تفکیک شخصیت حقیقی و حقوقی مسئله‌ای منطقی نیست چراکه رئیس جمهور باید ضمن رعایت قانون، سنگین و وزین باشد.

امام جمعه میناب ضمن اشاره به سفر خود به منطقه زلزله زده بشاگرد اقدامات صورت گرفته در این منطقه و کمک به مردم زلزله زده را مفید ولی ناکافی عنوان کرد و با تقدیر از ادارات آب و فاضلاب، برق، هلال احمر، راه و شهرسازی و سپاه ناحیه میناب و جاسک افزود: تمام مسئولان تلاش خوبی ارائه کردند ولی هنوز در این منطقه کار عقب مانده وجود دارد.

وی در به تحولات اخیر در سوریه اشاره کرد و با بیان این که ابعاد مسلمان کشی و شیعه کشی به پایان رسیده است همه می‌دانند که تشیع یک تفکر است که با اسلحه نابود نمی‌شود.

انتهای پیام/88004/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول