اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

مردم از طریق خواص فرد اصلح را شناسایی کنند

امام جمعه کرمان گفت: مردم برای انتخاب اصلح تحقیق و بررسی کنند و یا با پرسش کردن از روحانیان، ائمه جمعه، خواص و نخبگان، فرد اصلح برای ریاست جمهوری را بشناسند.

مردم از طریق خواص فرد اصلح را شناسایی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امام علی (ع) می‌فرماید «از آن خدایی بترسید که تمام سخنان شما را می‌شنود و اگر مطلبی را پنهان کنید، آن را می‌داند».

وی با تبریک میلاد امام محمد تقی (ع) ابراز داشت: این امام بزرگوار با بیان روایتی بر رعایت تقوا، صداقت، راستگویی و امانتداری تاکید کرده است و اگر این موارد را رعایت کنیم، بسیاری از مشکلات و ناراحتی‌ها از بین می‌رود.

امام جمعه کرمان نماز جمعه را مشهد عام دانست و افزود: نماز جمعه برای توده مردم اقامه می‌شود و صحبت‌های مطرح شده در خطبه‌های نماز باید برای همه قابل فهم باشد.

جعفری عنوان کرد: امام محمد باقر (ع) در روایتی دیگر می‌فرماید «شیعه ما کسی است که تقوا داشته باشد و خداوند را اطاعت کند و زبانش را از بدی و گناه نگه دارد».

وی با بیان اینکه ماه رجب ماه خودسازی و اعتکاف است، خاطر نشان کرد: خودسازی یک وظیفه بزرگ دینی است و در تمام مقاطع سنی باید به این مسئله توجه کرد.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه اعتکاف یکی از مسائل مهم مکتب ما مسلمانان است، ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) 10 روز از ماه مبارک رمضان را در مسجد معتکف می‌شد.

جعفری ذعان داشت: امام علی (ع) می‌فرماید «اگر شخصی به واسطه بدی‌هایی که به شما کرده است، عذرخواهی کرد، نباید سختگیری کنید و گناهان دیگران را ببخشید».

وی با اشاره به 27 اردیبهشت ماه روز روابط عمومی و ارتباطات بیان کرد: رهبری در دیدار با هیئت دولت فرمودند «روابط عمومی‌های شما در بخش‌های گوناگون باید فعال عمل کنند و مطالب را به مردم برسانند».

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، اطلاع‌رسانی را بحث مهمی خواند و از تلاش‌های مدیران و کارشناسان روابط عموم‌های استان کرمان قدردانی کرد.

جعفری با تبریک میلاد خجسته امام جواد (ع) در روز 31 اردیبهشت ماه جاری گفت: این امام عزیز و گرانقدر می‌فرماید «عزت مؤمن در این است که از دیگران بی‌نیاز باشد» و مردم و جوانان ما در عرصه‌های مختلف باید جهادگونه تلاش کنند تا به جایگاهی برسیم که به بیگانگان نیاز نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات مسئله بسیار مهمی است، افزود: شرکت حماسی در پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح دو وظیفه بزرگ ما در عرصه انتخابات است.

امام جمعه کرمان ابراز داشت: ما باید شخصی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم که از همه شایسته‌تر، لایق‌تر و با علم‌تر باشد و تقوا، ابتکار عمل و تلاش داشته باشد.

جعفری با انتقاد از قانون ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری در ایران تصریح کرد: مجالس قانون‌گذار ما طی 34 سال گذشته به این قانون توجه نکرده‌اند و در حالی که کاندیداها برای انتخابات شهر و روستا باید حداقل لیسانس داشته باشند، اما برای نامزدهای ریاست جمهوری هیچ شرطی قائل نشده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: مردم برای انتخاب فرد اصلح تحقیق و بررسی کنند و یا با پرسش کردن از روحانیان، ائمه جمعه، خواص و نخبگان فرد اصلح را بشناسند، زیرا اگر فرد فاقد شرایط ریاست جمهوری را انتخاب کنیم، ضررهای زیادی می‌بینیم.

انتهای پیام/80019/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول