اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله کعبی:

بیانات رهبری بهترین راه انتخاب فرد اصلح است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر انقلاب فرمودند رئیس جمهور بعدی باید نقاط قوت دولت‌های گذشته را داشته باشد و از نقاط ضعف آن‌ها بر حذر باشد که همین بیانات راه را برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آسان می‌کند.

بیانات رهبری بهترین راه انتخاب فرد اصلح است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عباس کعبی یکشنبه شب در یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی با بیان اینکه تشخیص حقیقت از سوی شهدای روحانی به درستی صورت گرفت اظهار کرد: این شهدا بسیار لحظه‌شناس و فداکار بودند و همین ویژگی‌ها باید ما را در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی راهنمایی کند.

وی افزود: مطالعه تاریخ صدر اسلام به ویژه جنگ‌هایی که پیامبر اکرم(ص) در آن‌ها حضور داشتند نشان می‌دهد که لحظه‌شناسی موجب پیروزی می‌شود و عدم رعایت این اصل شکست را در پی خواهد داشت؛ نمونه بارز رعایت نکردن موقعیت‌شناسی جنگ احد است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم عرصه لحظه‌شناسی و ایثارگری است عنوان داشت: شاید برخی جریان‌های اصولگرایی به این نتیجه برسند که رقابت در میان خود آن‌ها است و شاید هم این طرز فکر صحیح نباشد زیرا گروه‌های اصلاح‌طلب هم امکان پیروزی دارند و اصولگرایان باید توجه بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و ایران پس از فتنه 88 امکانات و تجهیزات خود را افزایش دادند؛ این فتنه نتیجه 25 سال تلاش دشمنان بود به همین دلیل آن‌ها به آسانی دست از تلاش خود بر نمی‌دارند و هر کس گمان کند مستکبران دست از توطئه برداشته‌اند فردی ساده‌لوح خواهد بود.

کعبی هشت ماه فتنه 88 را برابر با هشت سال جنگ تحمیلی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان و گروه‌های معاند از تجربه سال‌ها توطئه علیه انقلاب و جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند و برای نفوذ در حاکمیت تلاش خواهند کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اصلاح‌طلبان به تقلب در انتخابات گذشته اعتراض داشتند؛ سوال اینجاست که اگر به این مسئله اعتقاد دارند چرا امروز برای حضور در صحنه وارد عمل شده‌اند؟ گروه‌های مخالف دارای اتاق فکری هستند که با خارج از کشور ارتباط دارد و سران و لیدرهای فتنه در داخل و خارج برای انتخابات پیش رو طرح‌هایی ارائه دادند.

وی با اشاره به تلاش برخی گروه‌ها برای ایجاد اجماعی با وجهه ملی بیان داشت: هدف آن‌ها این است که شورای نگهبان نتواند صلاحیتشان را رد کند به همین دلیل جریان و حلقه انحراف را بزرگ کرده‌اند تا ثابت کنند گفتمان انقلاب از همان آغاز اشتباه بوده است.

کعبی با تاکید بر صحیح بودن گفتمان انقلاب گفت: برخی افراد که به دنبال نمایندگی این جریان بودند دچار انحراف شدند در حالیکه گروه‌های اصلاح‌طلب می‌خواهند اشتباه بودن گفتمان انقلاب را ترویج کنند و هدفشان هم تخطئه اصل انقلاب، نظام و رهبری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مخالفان سعی در تغییر ذائقه عمومی و بی‌اعتنا ساختن مذهبی‌ها به انتخابات دارند تا از این رهگذر اصولگرایان به اشتباه بیفتند و گمان کنند رقابت تنها در میان آن‌هاست و به همین دلیل با کاندیداهای متعدد حضور پیدا کنند.

وی با تاکید بر دارا بودن روحیه جهادی به منظور خلق حماسه‌های سیاسی و اقتصادی بیان داشت: نظام اسلامی میدان قدرت نبوده و انقلاب هنوز زنده است و صحنه تنها برای جهاد و حماسه آماده شده و برای تحقق این امور باید روحیه انقلابی‌گری داشته باشیم.

کعبی خطاب به طلاب و فضلای حوزوی گفت: طی دو ماه باقی مانده تا انتخابات باید وظیفه خود را به درستی ادا کنید و امتحانات و اشتغالات درسی شما را از وظیفه یعنی تلاش در راستای تحقق حماسه سیاسی و جذب حداکثری باز ندارد ضمن اینکه روحانیون نباید به دنبال پیروزی گروه خاصی باشند بلکه هدفشان باید تنها انتخاب فرد اصلح باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر حضور طلاب در صحنه انتخابات و سایر عرصه‌های سیاسی خاطرنشان کرد: تمام توجه روحانیون باید به بیانات رهبر معظم انقلاب باشد و ایشان هم مطالبات خود را در سخنان آغاز سال و در سخنرانی‌های بعدی مطرح فرمودند.

وی اصلح را فردی واجد بهترین ویژگی‌ها دانست و افزود: طلاب نباید به دنبال صالح مقبول باشند یا اینکه ائتلاف‌ها نظرشان را جلب کند؛ آن‌ها باید اصلح را بشناسند و معیارهای انتخاب اصلح را برای مردم تبیین کنند؛ رهبر انقلاب فرمودند رئیس جمهور بعدی باید نقاط قوت دولت‌های گذشته را داشته باشد و از نقاط ضعف آن‌ها بر حذر باشد که همین بیانات راه را برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آسان می‌کند.

کعبی ادامه داد: بحث و بررسی برای شناخت اصلح از بهترین امور سیاسی است و پس از به نتیجه رسیدن باید برای پیروزی او تبلیغ کرد هر چند در این راه وسواس نباید وجود داشته باشد و کار به جایی نرسد که تا مدت‌ها بعد از برگزاری انتخابات هم گزینه اصلح ناشناخته باشد.

انتهای پیام/78004/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول