اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان خبر داد

شناسنامه‌دار شدن 152 تشکل مذهبی در کنگان

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان از شناسنامه‌دار شدن 152 تشکل مذهبی در کنگان خبر داد.

شناسنامه‌دار شدن 152 تشکل مذهبی در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی صبح امروز در نشست فعالان مذهبی و دینی در کنگان اظهار داشت: امروز دشمنان با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به دنبال کم‌رنگ کردن معنویت و اخلاق اسلامی در جامعه است که باید هوشیار باشیم و در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ترویج اسلام اصیل اهتمام جدی دارد و با هماهنگی هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی در این راستا گام برمی‌دارد.

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان از شناسنامه‌دار شدن 152 تشکل مذهبی در کنگان خبر داد و خاطر نشان کرد: اداره تبلیغات اسلامی کنگان در 2 سال گذشته با ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن بیش از 152 تشکل دینی از قبیل هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی، تبلیغی و انجمن‌های اسلامی به اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی در سطح شهرستان اقدام کرده است.

اهرمی تصریح کرد: در سال جاری برنامه‌ها از کیفیت مطلوب‌تری برخوردار هستند و این امر در جذب مخاطبان بسیار تاثیرگذار است.

مسئول کانون فرهنگی و تبلیغی علوی کنگان نیز اظهار داشت: این کانون با حمایت تبلیغات اسلامی و با مشارکت مردم در برگزاری مراسمات دینی اهتمام خاصی دارد.

اسماعیل آبدانی از اجرای 80 ویژه برنامه فرهنگی توسط این کانون خبر داد و افزود: مسجد به عنوان سنگرى که از آغاز بناى آن تاکنون داراى نقش فرهنگى و آموزشى و تربیتى بوده است نمى‏‌تواند در برابر نسل جوان و پرسش‌گر، ساکت و بى‌برنامه باشد و از آن طرف، جوان آرمان‌خواه و زیبا طلب که تشنه مذهب و عواطف دینى است نمى‌‏تواند نسبت به این مکان مقدس بى‌توجه باشد و در واقع تمهیداتى لازم است تا بین این دو تعامل و پیوندى مستحکم ایجاد کند که این خود مستلزم نهادهای فرهنگی است.

وی گفت: این کانون با هدف نهادینه کردن فرهنگ جوان گرایى در اداره مسجد و استحکام پیوند جوانان با مساجد در یکسال اخیر اقدام به اجرای 80 ویژه برنامه فرهنگی کرده است.

مسئول کانون فرهنگی علوی کنگان اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه انقلاب، برگزاری کلاس‌های قرآن و احکام، برگزاری کلاس‌های مهارت زندگی، برگزاری گفتمان‌های دینی با محوریت مسائل روز ،برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری جلسات چهره به چهره و برگزاری مراسمات ملی و مذهبی از اهم برنامه‌های اجرا شده این کانون در سال 91 است.

آبدانی یادآور شد: تربیت نسل جوانان از اولویت‌های کاری مراکز دینی است و امروز باید برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشیم و مسئولان و متولیان فرهنگی در شهرستان باید از پتانسیل‌های موجود استفاده کنند چرا که جوانان فعالی هستند که می‌توان با حمایت از آنها فعالیت چشمگیری را در توسعه فرهنگی کنگان انجام داد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان کنگان نیز با اشاره به جایگاه خطیر هیئت‌های مذهبی اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی، مرکز ترویج و تعمیق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی هستند.

حسین دشتی گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم‌دار مکتب شیعه به سمت استقلال و پیشرفت و توانمندی می‌رود و دشمنان در صدد هستند تا ما را از آرمان‌هایمان دور سازند و باید هوشیار باشیم و نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

وی افزود: ما به عنوان خادمان فرهنگ عاشورائی و متولیان فرهنگ دینی در جامعه و فرهنگ انتظار باید در فرهنگمان رضای خداوند را مدنظر قرار دهیم.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کنگان خاطر نشان کرد: نقش هیئت‌های مذهبی در توسعه و ترویج فرهنگ دینی، یک نقش کلیدی است و هیئت‌های مذهبی با فکر توده‌های مردم، ایمان و تهذیب اخلاق آنها و اصلاح فکری در ارتباط هستند که الگوسازى، مبتنی بر دین باوری و رعایت هنجارها، ارزش‌ها و اخلاقیات را در راستای مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمنان در جامعه ترویج می‌دهند.

انتهای پیام/2451/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول