اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان خبر داد

حضور 140 تشکل دینی کنگان در برنامه‌های شهادت امام هادی (ع)

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از حضور 140 تشکل دینی در برنامه‌های شهادت امام هادی (ع) در این شهرستان خبر داد.

حضور 140 تشکل دینی کنگان در برنامه‌های شهادت امام هادی (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی در نشست فعالان مذهبی کنگان اظهار داشت: در اردیبهشت امسال و به مناسبت‌های مختلف شاهد حضور مردم در مراسم‌هایی بودیم و به ویژه در مراسم ولادت امام محمد باقر(ع) و مراسم شهادت امام هادی(ع) استقبال مردم بی‌نظیر بود.

وی افزود: در بحث مشارکت و اجرای برنامه‌های فرهنگی آسیب‌های فراوانی قابل ذکر است که از جمله آنها می‌توان به انحصار فعالیت فرهنگی در مساجد، برنامه‌های روزانه مساجد و عدم بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی برای رونق‌بخشی به مسجد، عدم تعامل مناسب نهادهای فرهنگی در اجرای برنامه‌های فرهنگی، کم‌توجهی به مباحث مرتبط با فرهنگ عمومی در فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان خاطر نشان کرد: عدم آموزش فعالان فرهنگی و ارتقای سطح علمی و مدیریتی آنان، کم‌توجهی به نقش سنت‌های بومی در اثرگذاری فرهنگی و عدم بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، عدم گرایش خیرین به فعالیت‌های فرهنگی عمیق و اثرگذار نیز از دیگر آسیب‌های اجتماعی است.

اهرمی گفت: این اداره با بسیج تمام امکانات و همراهی با دیگر دستگاه‌های فرهنگی از جمله بسیج ناحیه کنگان و آموزش و پرورش شهرستان تا حدی بر این آسیب‌ها فائق آمده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان اذعان داشت: در راستای تکریم میلاد امام محمد باقر (ع) و کیفیت‌بخشی به این مناسبت، اداره تبلیغات اسلامی کنگان با اتخاذ تدابیری از جمله برگزاری جلسات با حضور فعالان و نخبگان فرهنگی، ائمه جمعه و جماعات و فرماندار این شهرستان، هیئت‌های مذهبی، هیئت امنا مساجد و حسینیه‌ها، خیرین بومی و محلی، هماهنگی با واحدهای روابط عمومی شرکت‌های مستقر در منطقه به جلب مشارکت فعالان و اجرای برنامه‌های گسترده در قالب برنامه‌هایی از قبیل برگزاری مسابقات فرهنگی، گفتمان‌های دینی، ایستگاه‌های صلواتی اقدام کرد.

وی اضافه کرد: شبکه تبلیغی این اداره با به کار گرفتن 2 هزار فعال فرهنگی و مذهبی از جمله روحانیون مستقر، بومی، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های اسلامی و مربیان قرآنی در راستای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم‌های مربوطه در سطح شهرستان فعالیت دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از حضور 140 تشکل دینی در برنامه‌های شهادت امام هادی (ع) در این شهرستان خبر داد.

اهرمی یادآور شد: دوره زندگی امام هادی (ع)، عصر اختناق و استبداد حاکمیت بود به نحوی که امام (ع)، برای فعالیت فرهنگی در سطح گسترده آزادی عمل نداشت و از این نظر فضای جامعه با عصر امام باقر (ع) بویژه عصر امام صادق (ع) تفاوت فراوان داشت.

وی متذکر شد: امام هادی (ع) در همان شرایط نامساعد، علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی از طریق مناظرات، مکاتبات، پاسخگویی به سؤال‌ها و شبهات و تبیین بینش درست در برابر مکاتب کلامی منحرف، راویان، محدثان و بزرگانی از شیعه را تربیت کرد و علوم و معارف اسلامی را به آنان آموزش داد و آنان این میراث بزرگ فرهنگی را به نسل‌های بعدی منتقل کردند و در این عصر نیز فرهنگ شیعه سیر تکاملی خود را طی کرد.

اهرمی افزود: در راستای ارج گذاشتن به مقام شامخ این امام همام، اداره تبلیغات اسلامی کنگان با مشارکت فعال 140 تشکل شاخص فرهنگی و دینی از جمله هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی، انجمن های اسلامی و خانه‌های قرآنی وابسته برنامه‌های این مناسبت را با کیفیت مطلوبی اجرایی کرد.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول