اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی:

برخورد سیاسی با لایحه بودجه موجب بروز چالش در حوزه اقتصاد می‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برخورد سیاسی با لایحه بودجه کل کشور موجب بروز چالش‌های جدی در حوزه اقتصاد، توسعه اشتغال و اتمام پروژه‌های عمرانی می‌شود.

برخورد سیاسی با لایحه بودجه موجب بروز چالش در حوزه اقتصاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استاندار آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با بیان اینکه نمایندگان مجلس عصاره فضیلت‌های ملت هستند و باید در امور مردم گره‌گشایی کنند، اظهار کرد: نمایندگان مجلس نباید وعده‌هایی که به مردم داده‌اند را فراموش کنند؛ چرا که برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای این وعده‌ها صورت گرفته و با روند فعلی تصویب بودجه، امکان تحقق آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه موضع سیاسی در قبال لایحه بودجه، جفاکاری در حق مردم محسوب می‌شود، از مدیران اجرایی استان خواست با استفاده از ظرفیت ارتباط با نمایندگان مجلس، حساسیت آنها را نسبت به این موضوع برانگیزند و مردم را از تبعات این روند آگاه سازند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه کشور در سال گذشته با محدودیت عمومی در تامین منابع مالی مواجه بود، افزود: استان آذربایجان‌شرقی علاوه بر این مشکل، با پدیده زلزله مواجه شد که شرایط ویژه‌ای را برای این استان فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر شرایط خاص مناطق زلزله‌زده ارسباران، در سال گذشته مجبور شدیم که تمام توانایی‌ها و امکانات خود را در این مناطق متمرکز کنیم که البته این کار هم به خوبی صورت گرفت.

علیرضابیگی با قدردانی از اهتمام دستگاه‌های خدمات‌رسان در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده، تاکید کرد: نباید دستگاه‌هایی که به خاطر درگیر بودن با موضوع زلزله و عمل به تعهدات خود در این خصوص، از جهت اجرای پروژه‌های عمرانی عقب مانده‌اند مورد مواخذه قرار گیرند؛ بلکه باید تلاش شود در سال جدید کسری منابع مالی آنها مورد توجه مجلس و وزارتخانه‌های مربوط قرار گیرد.

وی همچنین از برگزاری همایش تجلیل از خیرین بازسازی مناطق زلزله‌زده استان در روز چهارم خرداد خبر داد.

استاندار آذربایجان شرقی به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری این استان در تیر ماه سال جاری نیز اشاره کرد و این همایش را اقدامی نمادین و الگو در سطح ملی توصیف کرد.

وی گفت: باور به توانایی‌های این همایش در سطح ملی مشهود است و ما تجربه خوبی از سه همایش گذشته داریم.

علیرضابیگی بر معرفی طرح‌های زیربنایی در همایش چهارم تاکید کرد و از مدیران دستگاه‌های زیربنایی خواست از فرصت برگزاری این همایش برای پیشبرد برنامه‌های عمرانی بهره کافی را ببرند.

انتهای پیام/60002/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول