اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

پنهان کاری مشکلی را برطرف نمی‌کند

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به این که وسعت موضوعات مرتبط با سازمان بهزیستی از قبیل پیشگیری اجتماعی، توانبخشی و بهره‌مندی از مشارکت‌های مردمی، در سطح قابل توجهی است، گفت: با پنهان کردن موضوع نمی‌توان مشکل را برطرف کرد.

پنهان کاری مشکلی را برطرف نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در همایش سراسری مدیران سازمان بهزیستی کشور با بیان این که مسئولیت‌ها امانت‌های الهی هستند که می‌توانند منشأ خیرات و برکات در زندگی ما باشند، اظهار داشت: مسئولیت کسانی که مستقیما با دردمندان و مستنمدان مرتبط هستند، در نزد خداوند بسیار با ارزش بوده و قطعا در زندگی نسل بعد و مغفرت و غفران درگذشتگان موثر خواهد بود.

وی با اشاره به این که وسعت موضوعات مرتبط با سازمان بهزیستی از قبیل پیشگیری اجتماعی، توانبخشی و بهره‌مندی از مشارکت‌های مردمی، در سطح قابل توجهی است، افزود: با این حال وقتی وارد صحنه عمل می‌شویم، آن‌چه که باید برای گروه‌های مخاطب این سازمان به ویژه در حوزه توانبخشی و پشتیبانی فراهم شود، در سطح بسیار اندکی است.

بیگی با تاکید بر این که با پنهان کردن موضوع نمی‌توان مشکل را برطرف کرد، بلکه باید نسبت به این گروه از جامعه پرداخت لازم صورت گیرد؛ به عنوان مثال به گسترش بیماری جذام در دوره قاجار اشاره کرد و گفت: در گذشته چون نمی‌توانستند مشکل را حل کنند تلاش بر پاک کردن صورت مسئله بود؛ اما هنگامی که با پذیرفتن موضوع به بحث رسیدگی به بیماران جذامی وارد شدیم توانستیم در جهان شاخص بسیار بالایی را از این جهت به دست بیاوریم و در حال حاضر می‌توانیم اعلام کنیم که در کشور ما مبتلایان به جذام از صد نفر تجاوز نمی‌کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌هایی که در حوزه نیازمندان، معلولان و مخاطبان خاص سازمان بهزیستی صورت گرفته، برخورد نرم‌افزاری با این مقوله را مورد تاکید قرار داد و افزود: فراهم کردن این نرم‌افزار، در دولت‌های نهم و دهم تا حد قابل توجهی تحقق یافته و طی آن، توانسته‌ایم اطلاعات لازم را برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز به دست بیاوریم.

بیگی خاطرنشان کرد: با تحقق موضوع پرداخت یارانه و هدفمندی یارانه‌ها به عنوان یک زیرساخت، تمرکز لازم برای پرداختن به این گروه‌ها محقق شد و به این ترتیب، راهی برای کم کردن فاصله‌ها و مرهمی بر زخم‌ها و دردهای قشر محروم جامعه ارائه شده است.

وی با بیان این که هدفمندی یارانه‌ها نرم افزاری بود که می‌توانست برای آیندگان همچنان جاری باشد، افزود: این قابلیت در دولت دکتر احمدی‌نژاد وجود داشت که با تمرکز بر این موضوع، برای گروه‌های نیازمند جامعه چاره‌جویی کند، اما متاسفانه برخوردی که با هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفت برخوردی سیاسی بود.

بیگی همچنین بحث اصلاح معابر را از جمله ضرورت‌های برخورد نرم‌افزاری با گروه‌های مخاطب بهزیستی عنوان کرد و با تاکید بر این که نباید سازمان بهزیستی احساس تنهایی کند؛ افزود: اگر رسیدگی به جامعه سه میلیون نفری مخاطبان بهزیستی را تنها از این سازمان مطالبه کنیم این امر محقق نخواهد شد؛ بنابراین همه باید در این امر مشارکت کنند که لازمه محقق شدن این امر فراهم شدن نرم‌افزارهای لازم است.

وی تصریح کرد: بخشی از مصوبات مجلس در این مورد دست‌مایه تلاش شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، و دهیاری‌ها و دیگر دستگاه‌ها  است و طبیعتا باید انجام این مهم را با ضمانت اجرای بیشتری مطالبه کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله سال گذشته در منطقه ارسباران، گفت: کار بزرگی در موضوع بازسازی این مناطق صورت گرفت اما متاسفانه در راستای بی‌تاثیر جلوه دادن تلاش‌های دولت، در مقابل این اقدامات نیز جبهه‌بندی‌هایی انجام شده است.

وی افزود: با وجود این سیاه‌نمایی‌ها، حضور رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در مناطق زلزله‌زده و تحویل خانه‌های بازسازی شده به مردم، گواه بسیار خوبی برای به نتیجه رسیدن تلاش‌ها بوده است.

بیگی با بیان این که آن‌چه در منطقه ارسباران به وقوع پیوست شرایط توسعه و شکوفایی منطقه و عمل به سفارش‌های رهبر معظم انقلاب را فراهم کرد، گفت: برخی از فعالیت‌هایی که در مناطق زلزله‌زده ارسباران صورت گرفت مربوط به حوزه فعالیت‌های بهزیستی بود، که به خوبی محقق شد و تسهیلات لازم برای آسیب‌دیدگان فراهم شد.

انتهای پیام/60002/ق/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول